کد خبر: ۳۰۸۶۸۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
رئيس دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت، جزئيات تحول در نان براي سال 94 را اعلام و بر تشديد نظارت‌ها بر عملکرد نانوايي‌ها در زمينه عرضه نان سالم تاکيد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، رئيس دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت، جزئيات تحول در نان براي سال 94 را اعلام و بر تشديد نظارت‌ها بر عملکرد نانوايي‌ها در زمينه عرضه نان سالم تاکيد کرد.

دکتر زهرا عبداللهي با اشاره به شعار روز جهاني بهداشت مبني بر «ايمني غذا از مزرعه تا سفره»، جزييات طرح تحول در نان و برنامه‌هاي وزارت بهداشت در اين خصوص را اعلام کرد و گفت: از آنجايي که نان قوت غالب و غذاي اصلي مردم را تشکيل مي‌دهد و حدود نيمي از انرژي، پروتئين و نيمي از ريزمغذي‌ها را تامين مي‌کند، بهبود کيفيت آن در اولويت برنامه‌هاي وزارت بهداشت و دفتر بهبود تغذيه جامعه اين وزارتخانه قرار گرفته است.

تشديد نظارت‌ها براي حذف جوش شيرين
عبداللهي با اشاره به تاکيد ويژه وزارت بهداشت بر لزوم نظارت عملکرد نانوايي‌ها، افزود: بر اين اساس کاهش ميزان نمک در نان‌هاي مصرفي که استانداردهاي آن تدوين و پايش شده است، بايد مورد نظارت جدي قرار گيرد تا نانوايي‌ها نمک را در حد استاندارد استفاده کنند.

وي افزود: همچنين در اين طرح تاکيد ويژه‌اي بر تشديد نظارت‌ها در خصوص استفاده نانوايي‌ها از نمک تصويه شده است، چرا که نمک تصويه نشده حاوي انواع ناخالصي‌هاست و نبايد در نانوايي‌ها استفاده شود. در همين راستا تشديد نظارت براي حذف جوش شيرين از نان که يکي ديگر از برنامه‌هاي دفتر بهبود تغذيه در زمينه نان محسوب مي‌شود نيز لازم است.

لزوم مصور بودن کيسه‌هاي آرد به نشان غني‌سازي؛ مردم دقت کنند
رئيس دفتر بهبود تغذيه در ادامه تشريح برنامه‌هاي وزارت بهداشت در خصوص نان، گفت: برنامه غني‌سازي آرد با آهن و اسيد فوليک نيز در کشور در حال اجراست و حتما بايد برچسب اين غني‌سازي روي کيسه‌هاي آرد موجود در نانوايي‌ها وجود داشته باشد. در اين راستا نيز بايد نظارت‌هاي لازم انجام شده و مردم نيز بايد کمک کنند؛ به اين صورت که هنگام خريد نان به کيسه‌هاي آرد توجه کنند تا برچسب غني‌سازي آرد با آهن و اسيد فوليک را داشته باشند.

عبداللهي با اشاره به اجراي اين برنامه از سال 86 در کشور، تصريح کرد: در حال حاضر بايد نان تافتون، بربري و لواش با آهن و اسيد فوليک غني‌سازي شده باشند. اما اين برنامه به نظارت و پايش بسيار زيادي نياز دارد تا به درستي انجام شده و از آردهاي غني شده استفاده شود.

غني‌سازي آرد با ويتامين D از امسال
وي همچنين از غني‌سازي آرد با ويتامين D در سال 94 خبر داد و گفت: غني‌سازي آرد با ويتامينD نيز جزء برنامه‌هايي‌ست که امسال در دستور کار دفتر بهبود تغذيه بوده و اجرايي مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها