کد خبر: ۳۰۸۰۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
شبکه خبر/ حدود ۱۰ ميليون بيمار مبتلا به جراحات مغزي TBI در سراسر جهان همواره با مشکلي بزرگ به نام شکل دهي و به يادآوردن خاطرات در مغز مواجه هستند. براي آنها اين نکته که بخواهند چيزي از گذشته را مرور کنند دسته کمي از يک «بحران» ندارد.
اکنون تصور کنيد دستگاه کوچکي طراحي و ساخته شود که با کاشته شدن در مغز به اين دسته از بيماران کمک مي کند تا خاطرات مختلف را کدگذاري کرده و در نتيجه آنها را به راحتي به ياد آورند. اين فرآيند به وسيله شوکهاي الکتريکي کوچک صورت مي گيرد.
نخستين گامها براي رسيدن به چنين چشم اندازي برداشته شده است. دانشمندان عنوان «حافظه مصنوعي نوروني» را براي اين فناوري نوين برگزيده اند.
به گزارش خبرگزاري مهر، گروهي از دانشمندان دانشگاه پنسيلوانيا آزمايشاتي را نيز در اين خصوص انجام داده اند. آنها به سراغ بيماراني رفته اند که جراحي مغز بر روي آنها انجام شده است. در اين آزمايشات آنها تلاش مي کنند فرآيندهايي را که به کنترل و شکل دهي خاطرات در مغز منجر مي شود به دقت تجزيه و تحليل کنند.
اين آژانس تحقيقاتي در چشم انداز برنامه هاي آينده خود دستيابي به حافظه مصنوعي نوروني براي به يادآوري هرچه بهتر خاطرات را ترسيم کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها