کد خبر: ۳۰۷۶۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
بعد از استعفای درخشان و حضور برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی آینده پرسپولیس، پیشکسوتان این تیم نظرات مختلفی دارند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، روز یکشنبه حمید درخشان از سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس استعفا داد. درخشان در هفته هشتم نیم فصل اول جانشین علی دایی شد تا شاید پرسپولیس را از بحران نجات دهد.

 

او در 24 بازی لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا سرمربی تیم پرسپولیس بود و تنها 10 برد 5 مساوی و 9 باخت به دست آورد. درخشان توانست استقلال، لخویا و بنیادکار را در ازبکستان شکست دهد. پیروزی برابر استقلال در حالی رقم خورد که بعد از آن پرسپولیس در چهار هفته پیاپی شکست خورد.

 

این روند سینوسی در پرسپولیس ادامه داشت تا اینکه قبل از بازی با لخویا در لیگ قهرمانان آسیا، صحبت های مبنی بر حضور افشین قطبی و برانکو ایوانکوویچ بر روی نیمکت پرسپولیس مطرح شد. پرسپولیس در بازی با لخویا فوتبالی روان و شناور از خود نشان داد و تواسنت لخویای پر مهره را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد.

 

بعد از این بازی محمدحسین نژادفلاح قائم مقام باشگاه از ادامه حضور درخشان بر روی نیمکت پرسپولیس خبر داد. اما این حمایت نژادفلاح از درخشان نتوانست پرسپولیس را از بحران خارج کند و پرسپولیس توانست از پنج بازی خود تنها 5 امتیاز کسب کرد.

 

تساوی برابر راه آهن در آزادی، دوباره مدیران باشگاه را به فکر تغییر کادر فنی انداخت تا اینکه روز یکشنبه درخشان از سمت خود استعفا کرد. درخشان بر این باور بود که استعفایش قبل از بازی با النصر مورد قبول واقع نخواهد شد و با پیروزی در این بازی با پرسپولیس به مرحله بعد لیگ قهرمانان صعود کند تا بتواند ادعای پیروزی در دربی و رفتن به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشد.

 

اما نژادفلاح بعد از استعفای درخشان به ترکیه سفر کرد و با برانکو به مذاکره پرداخت. حال به سراغ چندی از پیشکسوتان پرسپولیس رفته ایم و نظر آنها را درباره این تغییرات در کادرفنی پرسپولیس پرسیده ایم.

 

* ناصر محمدخانی: تغییر درخشان با علی دایی اشتباه بزرگی بود

پیشکسوت پرسپولیس درباره این تغییرات گفت: «به نظر من این مساله از اول مشکل داشت. آقای درخشان نباید به پرسپولیس می آمد. تغییر درخشان با علی دایی اشتباه بزرگی بود که هیئت مدیره و مدیر عامل باشگاه مرتکب شد. درخشان هم در مدت سرمربی گری خود در پرسپولیس خوش شانس نبود. در چند بازی با بازیکنان مصدوم و محروم روبرو شد و نتوانست از پتانسیل کامل تیمش استفاده کند. اما در این مقطع تغییر کادر فنی به نفع پرسپولیس نیست. درخشان نقاط قوت و ضعف پرسپولیس را می داند و شناخت خوبی از بازیکنان دارد»

 

محمدخانی درباره حضور برانکو گفت: «برانکو مربی خوبی است و از فوتبال ایران شناخت خوبی دارد اما از شرایط این روزهای پرسپولیس آگاهی لازم ندارد. بازیکنان را نمی شناسد و در این برهه از زمان آمدن او دردی از دردهای پرسپولیس دوا نخواهد کرد.»

 

* بهنام ابوالقاسم پور: برانکو در این زمان نمی تواند به پرسپولیس کمک کند

مهاجم سال های نه چندان دور پرسپولیس درباره این تغییر گفت: «باید به درخشان زمان بیشتری می دادند. برانکو گزینه خوبی برای نیمکت پرسپولیس است اما در این زمان نمی تواند به پرسپولیس کمک کند. پرسپولیس از سه بازی لیگ قهرمانان آسیا اگر 4 امتیاز بگیرد از گروه خود صعود می کند و در لیگ هم می توانست در رده های میان جدول قرار بگیرد.»

 

* محمد حسین انصاری فرد: درخشان پرسپولیس را نابود کرد اما چرا برانکو؟

بازیکن سابق پرسپولیس که سابقه مدیریت این باشگاه را هم بر عهده داشت نیز گفت: «من نمی دانم چرا برانکو؟ من با تغییر مربی موافقم. درخشان پرسپولیس را در مسیر نابودی برده بود اما برانکو مشکل مالیاتی دارد. به نظر من پولی که قرار است برای حل مشکل مالیاتی برانکو داده شود به بازیکنان بدهند تا با انگیزه بازی کنند.»

 

انصاری فرد که در زمان مدیریت خود در پرسپولیس با آری هان هلندی و مصطفی دنیزلی همکاری کرده بود همچنین گفت: «من با مربی خارجی موافقم. به نظر من برای پیشرفت فوتبال باید از مربی خارجی خوب استفاده کرد. در حال حاضر مربی خوب داخلی برای هدایت پرسپولیس وجود ندارد ولی با این هزینه ای که قرار است پول مالیات او را بدهند می توانستند مربی خوب دیگر بیاوردند.»

 

* پایان رافت: آمدن برانکو می تواند شوک و انگیزه ای به بازیکنان بدهد

دیگر پیشکسوت پرسپولیس هم در این مورد گفت: «درخشان زحمت زیادی برای پرسپولیس کشید. ولی به نظر من پرسپولیس باید به دنبال اهداف بزرگتر باشد. آمدن برانکو مسکنی برای درد این روزهای پرسپولیس است ولی بیماری این روزهای پرسپولیس با مسکن درمان نمی شود. پرسپولیس تیم بزرگی است و باید اهداف بزرگی داشته باشد. آمدن برانکو می تواند شوک و انگیزه ای به بازیکنان بدهد تا بتوانند در این چند بازی باقی مانده نتایج بهتری بگیرند. امیدوارم پرسپولیس با برانکو به روزهای خوب برگردد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها