کد خبر: ۳۰۷۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۵ آذر ۱۳۹۰
امام جمعه قم گفت: رقابت سالم انتخاباتی‌ در کنار تضمین سلامت و امنیت انتخابات موجب حضور چشمگیر مردم همانند دوره‌های گذشته خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید‌محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: مراقبانی بر انسان گماشته شده و همه اعمال انسان را ثبت و ضبط می‌کنند.
وی با اشاره به مفاهیم آیه 9 سوره منافقون افزود: خداوند به بندگان مومن خود هشدار می‌دهد که اموال و اولاد چنان ظرفیتی دارند که می‌توانند انسان را از یاد پروردگار خویش بازدارند بنابراین باید جایگاه و نحوه برخورد خود را این موارد را به درستی بشناسیم تا از خطر غفلت محفوظ بمانیم.
امام جمعه قم با بیان اینکه بهترین بیان در ‌ارتباط‌ با اموال و اولاد توسط ائمه اطهار(ع) اظهار شده است، گفت: امام زین‌العابدین(ع) در این‌باره می‌فرماید «حق مال و دارایی آن است که جز از راه حلال به دست نیامده و جز در راه حلال مصرف نشود زیرا مالی که از طرف خداست تنها باید در راه خداوند مصرف شود».
وی نگاه اسلام به اموال را تنها در راستای زندگی شرافتمندانه دانست و تصریح کرد: انسان نباید در تامین معاش خود کوتاهی کند تا زحمتی بر دوش دیگران قرار ندهد و در این‌ باره امام صادق(ع) می‌فرماید «چنانچه متوجه شدید که فردا روز پایان زندگی شماست باز طلب رزق حلال را فراموش نکنید»، بنابراین انسان باید به گونه‌ای زندگی کند که سربار دیگران نباشد.
سعیدی افزود: افراط و تفریط در کسب مال از نظر شرعی مذموم است زیرا نباید بیش از حد نیاز یا کمتر از میزانی که احتیاج انسان است در راستای ثروت‌اندوزی تلاش شود و این کار آسیب‌های فراوانی به شخص و جامعه وارد می‌سازد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه شخص حریص به مال موجب سلب آرامش می‌شود گفت: علاوه بر این، افراط در کسب مال سبب انحراف از هدف اصلی آفرینش انسان می‌شود ضمن اینکه حسادت دیگران را نسبت به شخص افزایش داده و فرصت فعالیت‌های اقتصادی از دیگران را نیز می‌گیرد و حقوق آنها را ضایع کند که نمونه بارز این امر اکنون در آمریکا مشاهده می‌شود که یک درصد ثروت‌اندوزی از جمعیت ثروتمند موجب شده است که بیش از 99 درصد مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو باشند.
وی اهل‌بیت پیامبر(ص) را واسطه فیض الهی به انسان دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که در ثروت‌اندوزی افراط کرده و وجوهات شرعیه را که در واقع حق اهل‌بیت(ع) است نمی‌پردازند، کسانی هستند که به تصریح روایات، بدترین اموال در نزد آنها قرار دارد.
سعیدی افزود: یکی از مصیبت‌های سنگینی که اشخاص حریص به مال دنیا تجربه می‌کنند زمانی است که مرگ آنها فرارسیده و در حالیکه بغض خداوند را در سینه دارند به آن جهان هجرت می‌کنند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قم ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید «خداوند به اعمال و قلب‌های شما می‌نگرد و برترین شما نزد خدا، باتقواترین شماست».
وی با اشاره به 27 آذرماه، سالروز شهادت دکتر مفتح گفت: این شهید والامقام خدمات ارزنده‌ای در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه داشت به همین دلیل روز شهادت او به نام وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
سعیدی افزود: دانشگاهیان و روحانیون از وحدت میان حوزه و دانشگاه استقبال بسیار خوبی کردند زیرا این دو نیروی فکری و علمی در حرکت‌های سیاسی و اجتماعی به خصوص در دوران طاغوت نقش اساسی داشته و صدای عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی ملت ایران را به گوش جهانیان رساندند.
امام جمعه قم با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان و طلاب در راه پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند، تاکید کرد: باید ریشه‌های وحدت میان حوزه و دانشگاه بیش از گذشته تبیین شده و همگان برای رسیدن به این وحدت مهم تلاش کنند.
وی وحدت مورد تاکید اسلام را در راستای رسیدن به خداوند و بر مبنای ولایت‌فقیه دانست و گفت: دشمنان همواره تلاش می‌کنند که حوزه و دانشگاه را از یکدیگر جدا سازند و این مطلب را القا می‌کنند که ماهیت این دو با هم متفاوت است، زیرا آنها علم را منشا تمام پیشرفت‌ها و دین را سرچشمه همه عقب‌ماندگی‌ها می‌دانند در حالی که از هر دو اینها به عنوان ابرازی برای سلطه بیشتر استفاده می‌کنند اما اسلام این دو نیرو را مکمل یکدیگر می‌داند.
سعیدی تصریح کرد: منادیان وحدت حوزه و دانشگاه همواره این مطلب را بیان می‌کنند که علم غیردینی وجود ندارد و حتی در گذشته، حوزه‌های دانش‌اندوزی اسلامی، علم و دین را همزمان با یکدیگر آموزش می‌دانند که  نمونه بارز آن کلاس‌های درس امام صادق(ع) است و امروز نیز حوزه و دانشگاه به برکت انقلاب اسلامی، مایه عزت و افتخار کشور در حوزه‌های مختلف هستند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره فتنه سال 88 و حرکت مردم در 9 دی‌ماه اشاره کرد و افزود: در این روز دو عنصر کلیدی نظام یعنی ایمان و حضور مقتدرانه مردم به نمایش گذاشته شد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام شبهات موجود در جامعه، ایمان مردم که ریشه در عاشورای حسینی داشت مانع از اجرای نقشه‌های دشمنان شد.
وی ادامه داد: در عاشورای 88 دشمنان زخم خورده قصد داشتند که در کربلای ایران واقعه‌ای چون عاشورای سال 61 هجری را مجددا پیاده کنند اما مردم ایران با بهره‌مندی از مکتب امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) مانند صاعقه‌ بر سر یزیدیان فتنه‌گر فرود آمدند.
سعیدی حماسه حضور گسترده مردم در صحنه را ستود و گفت: این حضور مقتدرانه که ادامه حرکت انقلابی مردم از سال 42 به رهبری امام خمینی(ره) بود به دشمنان نشان داد که ملت ایران همواره در مسیر ولایت حاضر هستند و تاثیر آن اکنون در دیگر کشورها نیز دیده می‌شود و در حال حاضر نیز فریاد تظلم‌خواهی ملت مظلوم بحرین و حجاز با تأسی به ندای آزادی‌خواهی اباعبدالله(ع) بلند است.
امام جمعه قم با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان اکنون سیلی محکمی از امت اسلامی خورده‌اند و درصدد هستند که از این فرصت استفاده کرده و فتنه‌های جدیدی را تدارک ببینند اما بدون شک شکست خواهند خورد.
وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات مجلس باید دارای رقابت بوده و همه گروه‌های معتقد به نظام در صحنه حضور داشته، مشارکت مردم در حد بالا بوده و سلامت و امنیت انتخابات باید تامین شود تا همه در فضای آرام و به دور از التهاب در این انتخابات شرکت کنند.
وی با تاکید بر رقابت سالم در انتخابات گفت: سلامت و امنیت انتخابات باید همانند دوره‌های دیگر تضمین شود تا شاهد حضور چشمگیر امت حزب‌الله و پیروزی دیگری برای نظام اسلامی باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها