کد خبر: ۳۰۷۲۶۹
زمان انتشار: ۰۰:۰۶     ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
امیرعبداللهیان، با اشاره به تجاوز آل سعود به یمن:
معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، با هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در یمن گفت: تهران براي توقف فوري حملات نظامي و تمركز بر راهكار سياسي و كمك‌هاي انسان‌دوستانه، فعالانه اقدام مي‌كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حسین اميرعبداللهيان با اشاره به بحران یمن در پی حمله نظامی رژیم آل سعود به این کشور، اظهار داشت: به عربستان نصيحت مي‌كنيم با عبرت‌آموزي از سرنوشت آمريكا در قضیه مداخلات نظامي در منطقه، حملات نظامي عليه يمن را فوراً متوقف کند.

وی تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام با درگير كردن عربستان در جنگ عليه يمن، در صدد هستند عربستان را نيز به ليبي جديد تبديل و قدرت كشورهاي اسلامي را تضعيف کنند.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، با اشاره به وضعیت یمن در هفته‌های اخیر گفت: فاجعه انساني در يمن در حال وقوع است و محاصره يمن و عدم اجازه ارسال كمك هاي انسان‌دوستانه سازمان‌هاي بين‌المللي، هيچ توجيهي ندارد.

رشد تروريسم و اضمحلال قدرت مسلمين، تنها دستاورد حمله عربستان به يمن

امیرعبداللهیان اظهار داشت: رشد تروريسم و اضمحلال قدرت مسلمين، تنها دستاورد خطاي راهبردي تجاوز عربستان به يمن است كه ثمره آن صرفاً تقويت رژيم صهيونيستي در منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: كمك به رشد تروريسم و صهيونيسم در يمن و منطقه، در تعارض با امنيت حرمين شريفين در عربستان سعودي است و تهران براي توقف فوري حملات نظامي و تمركز بر راهكار سياسي و كمك‌هاي انسان‌دوستانه، فعالانه اقدام مي‌كند.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: مشاركت‌كنندگان در حمله نظامي عليه يمن، مسئول ناامني در منطقه شناخته خواهند شد؛ ضمن اينكه كشور خود و منطقه مشترك ما را ناامن مي‌کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها