کد خبر: ۳۰۷۰۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران/ علاوه بر عادات نادرست نظير نشستن، ايستادن و خوابيدن غير اصولي، پوشيدن کفش‌هاي پاشنه بلند نيز موجب گودي بيش از اندازه کمر مي‌شود.
مهدي لطفي‌نيا استاديار دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: عوامل ژنتيکي، وضعيت نامناسب نشستن،‌ خوابيدن و ايستادن، انجام فعاليت‌هاي ورزشي به صورت غير اصولي، چاقي و اضافه وزن و برخي از بيماريهاي حوزه ارتوپدي در بروز گودي بيش از اندازه کمر نقش دارند.
وي تاکيد کرد: علاوه بر عادات نادرست نظير نشستن، ايستادن و خوابيدن غير اصولي، پوشيدن کفش‌هاي پاشنه بلند نيز موجب گودي بيش از اندازه کمر مي‌شود.
لطفي‌نيا با اشاره به لزوم عادات رفتاري براي پيشگيري از گود شدن بيش از اندازه کمر، افزود: تقويت عضلات شکم، باسن و کمر، نشستن،‌ايستادن و خوابيدن به طور مناسب،‌ورزش کردن منظم، پرهيز از افزايش بيش از حد وزن، پرهيز از پوشيدن کفش‌هاي پاشنه بلند و پرهيز از بلند کردن غير اصولي اجسام سنگين، از مهمترين راهکارهاي پيشگيري از گودي زياد کمر است.
وي در پايان گفت: پيشگيري از پوکي استخوان نيز مي‌تواند از گودي بيش از اندازه کمر جلوگيري کند چرا که اين بيماري با تسهيل تغيير ارتفاع و شکل طبيعي مهره‌ها، موجب تغيير انحناي طبيعي ستون فقرات مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها