کد خبر: ۳۰۷۰۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزي از روند کاهش قيمت گوشت گرم مرغ در مراکز عمده فروشي و خرده فروشي خبر داد.

حسن رکني با اشاره به اينکه از پنجم بهمن سال گذشته تاکنون 67 هزار تن مرغ منجمد به منظور مديريت و کنترل بازار دوره عيد توزيع شده است ، گفت : با توجه به توزيع گسترده مرغ مورد نياز و روند مطلوب توليد امروز شاهد کاهش قيمت اين ماده پروتئيني پرمصرف در بازار کشور بوديم به طوري که قيمت هر کيلوگرم گوشت گرم مرغ در مراکز عمده فروشي به 6200 تومان و در مراکز خرده فروشي نيز به طور ميانگين به هر کيلوگرم 7200 تومان کاهش يافت.

وي توزيع گسترده مرغ منجمد با قيمت هر کيلوگرم 5600 تومان را از عوامل اصلي کاهش قيمت مرغ گرم در بازار دانست و افزود: ذخيره کافي و توزيع مناسب و بموقع مرغ منجمد از اواسط اسفند تاکنون سبب شد قيمت مرغ برغم نوساناتي که در کوتاه مدت شاهد آن بوديم امروز روند نزولي داشته باشد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزي گفت: سال گذشته به منظور حمايت از توليد کننده داخلي و براي ذخيره سازي حدود 150 هزار تن گوشت مرغ مازاد بر نياز اقدام شد و با ذخيره سازي مناسب نياز بازار به طور کامل با توليد داخل بدون حتي واردات يک کيلو گوشت مرغ تأمين شد.

رکني ميزان ذخيره سازي گوشت مرغ را در مقايسه با سال هاي گذشته بي سابقه دانست و افزود: ميزان مصرف گوشت مرغ در اسفند ماه سال گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال 92 ، بيست درصد افزايش يافت.

وي گفت: از ابتداي فروردين روزانه 500 تن مرغ منجمد در کشور در بازار توزيع شده است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزي افزود: از نيمه دوم امسال براي خريد مازاد توليد اقدام مي کنيم و در برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است ميزان ذخيره سازي در مقايسه با سال گذشته افزايش يابد.

رکني گفت: براساس بخشنامه اي که به شرکت پشتيباني امور دام ارائه شده است اين شرکت مجاز است هر زمان که نياز باشد به ازاي پرداخت تسهيلات و با تحويل نهاده هاي توليد به مرغداران و براساس قيمت مصوب ستاد تنظيم بازار توليد مازاد آنها را خريداري و ذخيره سازي کند.

روش جديد ذخيره سازي گوشت مرغ مازاد

معاون امور دام وزارت جهادکشاورزي از روش جديد ذخيره سازي گوشت مرغ مازاد خبر داد و گفت: امسال با هماهنگي هايي که با کشتارگاه ها شده ، قرار است گوشت مرغ منجمد به صورت قطعات تفکيکي بسته بندي و منجمد شود تا مصرف کننده آسان تر از گوشت مرغ منجمد استفاده کند.

رکني افزود: بااين اقدام کيفيت مصرف مرغ منجمد افزايش مي يابد وگوشت مرغ درقطعات تفکيک شده مطابق ميل وسليقه مصرف کننده عرضه مي شود.

وي از روان سازي صادرات گوشت مرغ در سال جديد خبر داد و افزود: سال گذشته 70 هزار تن گوشت مرغ به بيش از 10 کشور منطقه صادر شد و قرار است امسال اين ميزان به حدود 100 هزار تن افزايش يابد.

رکني ، صادرات تخم مرغ نطفه دار را در سال گذشته 23 ميليون عدد اعلام کرد و گفت: سال گذشته 33 ميليون قطعه جوجه يک روزه نيز به بازارهاي منطقه صادر شد.

رکني به مرغداران اطمينان داد سال خوبي به لحاظ تأمين نهاده هاي مورد نياز و قيمت نهاده ها خواهيم داشت.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها