کد خبر: ۳۰۶۷۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
مجري و خبرنگار مشهور شبکه خبري الجزيره، به «تفاهم هسته‌اي لوزان» ميان ايران و گروه موسوم به «1+5» واکنش نشان داد و حکام عرب را سرزنش کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «فيصل قاسم» مجري جنجالي شبکه الجزيره قطر، در واکنش به توافق اوليه ايران و گروه موسوم به «1+5» در لوزان سوئيس درباره برنامه هسته‌اي، که پنجشنبه‌شب اعلام شد، خطاب به اعراب گفت که اشتباه آنان اين است که يک عمر به آمريکا تکيه کرده‌اند.

مجري برنامه مشهور «الاتجاه المعاکس» در شبکه الجزيره گفت: برخي از عرب‌ها فکر مي‌کنند که آمريکا آنان را براي هميشه به عقد خود در آورده، غافل از اينکه (نمي‌دانند) چقدر فريب خورده‌اند و آمريکا همه همسران خود را عقد موقت مي‌کند.

فيصل قاسم که به مخالفت با ايران و محور مقاومت بخصوص سوريه و دولت آن مشهور است، در صفحه فيس‌بوک خود نوشت: برخي عرب‌ها بعد توافق ايران و آمريکا طوري به آمريکا نگاه مي‌کنند که يک زن به هووي خود.. در دنياي سياست، ائتلافها بر اساس اصول و اخلاق و ارزش‌ها بسته نمي‌شود بلکه بر اساس منافع کثيف است.

وي در مطلبي با عنوان «خطاب به نگران‌ها از توافق آمريکا و ايران» نوشت: کمي فکر کنيد. کدام بهتر است. اينکه ايران را رها کنيد تا سلاح اتمي بسازد و زير سايه خطرش زندگي کنيد يا اينکه مقابل طرح هسته‌اي‌اش دستاوردهاي اقتصادي و سياسي و راهبردي به او بدهيد. اگر از دستاوردهايي که ايران به آن دست پيدا مي‌کند مي‌ترسيد، اين مشکل شماست.

قاسم افزود: اين مشکل شما عرب‌هاست زيرا در کل زندگي‌تان به آمريکا تکيه کرديد و هيچ چيزي براي آينده‌ کشور و ملت‌تان نساختيد حال آنکه ايران به خودش تکيه کرد و آنچه کاشت، درو کرد. فراموش نکنيد که غرب به پاکستان که متحد اعراب بود، اجازه داد تا به سلاح اتمي دست پيدا کند.

تفاهم هسته‌اي لوزان پنجشنبه شب اعلام شد. هيأت‌هاي ديپلماتيک ايران و کشورهاي عضو گروه موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردين ماه) اعلام کردند به تفاهمي بر سر چارچوب توافق نهايي رسيده‌اند که قرار است زيربناي ادامه رايزني‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن باشد.

بيانيه مشترکي که «محمدجواد ظريف»، وزير خارجه ايران و خانم «فدريکا موگريني»، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رؤوس چارچوبي مي‌پردازد که طرفين براي توافق نهايي به آن رسيده‌اند.

علاوه بر اين، ايران و آمريکا همزمان سندهاي جداگانه و متفاوتي منتشر کرده‌اند که به شرح جزئياتي از مفاد مورد توافق طرفين مي‌پردازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها