کد خبر: ۳۰۶۷۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
العالم/ دبير کل جنبش "عصائب اهل الحق"، با تاکيد بر اين که دخالت نظامي هوايي آمريکا به "دلايل سياسي" صورت گرفت، نه به سبب نياز نظامي؛ خاطر نشان کرد که آمار و ارقام ناکارامدي حملات هوايي آمريکا در سوريه و عراق را ثابت مي کند.

"قيس الخزعلي" در کنفرانسي خبري در استان "واسط" اظهار داشت: ما کاملا بر ضرورت عراقي ماندنِ دستاوردها و پيروزي ها تاکيد مي کنيم. در واقع دخالت آمريکا در عمليات نظامي از طريق نيروي هوايي، به دلايل سياسي صورت گرفت نه به دلايل نياز نظامي.
شبکه السومريه به نقل از الخزعلي نوشت: آمار و ارقام، ثابت مي کند که حملات هوايي آمريکا در عراق و آمريکا کارايي ندارد، به اين ترتيب ما نيازي به نيروي هوايي آمريکا نداريم و خودمان به تنهايي مي توانيم به پيروزي دست يابيم.
دبيرکل جنبش عصائب اهل الحق تاکيد کرد: پس از پاکسازي تکريت، اولويت با آزادسازي استان الانبار است. اکنون همه بر سر اين موضوع اتفاق نظر دارند که محافظت از تکريت بايد به پليس محلي با حمايت پليس فدرال واگذار شود و اين ايده، اجرا شد.
پيش از اين ،"ابومهدي المهندس"معاون بسيج مردمي، تاکيد کرده بود که نيروهاي عراقي در تلاش هستند تا پس از پاکسازي شهر تکريت، زمينه بازگرداندن شهروندانِ آوارۀ اين شهر به خانه هايشان را فراهم کند.
وي نيز تاکيد کرد که مناطق آزاد شده، به پليس محلي واگذار خواهد شد.
حاکم الزاملي رئيس کميسيون امنيت و دفاع در مجلس عراق نيز تاکيد کرد که آزادسازي تکريت از چنگ داعش، تنها با تکيه بر نيروهاي امنيتي عراقي و بسيج مردمي ثابت کرد که اين نيروها به تنهايي قادر به پايان دادن به حضور داعش در ديگر استان هاي عراق هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها