کد خبر: ۳۰۶۵۷
زمان انتشار: ۱۷:۱۵     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
نیچروان بارزانی به جهت مشکلاتی که با "مسرور بارزانی" فرزند "مسعودبارزانی" داشته است، با حالت قهری کردستان عراق را به مقصد آمریکا ترک می کند. وی علت این اقدام خود را باز بودن عرصه برای مسرور - رئیس اداره امنیت پاراستن حزب دمکرات - دانسته است...
بولتن نیوز: در حالی ایالات متحده آمریکا در حال واگذاری پایگاه های نظامی خود در عراق به نظامیان عراقی است که کردستان عراق در چند روز گذشته آبستن حوادث بوده است. بنابر اطلاعات دریافتی از منابع محلی اقلیم کردستان "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه به دور از نگاه رسانه های عراقی، راهی آمریکا شد. این در حالی است که 4 روز قبل از آن "نیچروان بارزانی" معاون رهبر حزب دموکرات کردستان، پس از رخداد بانیان به آمریکا رفته بود.

به گزارش بولتن نیوز از عراق، نیچروان بارزانی به جهت مشکلاتی که با "مسرور بارزانی" فرزند "مسعودبارزانی" داشته است، با حالت قهری کردستان عراق را به مقصد آمریکا ترک می کند. وی علت این اقدام خود را باز بودن عرصه برای مسرور - رئیس اداره امنیت پاراستن حزب دمکرات - دانسته است.

 براساس این گزارش گرچه ادهم و سیداد بارزانی تلاش بسیاری در این باره کردند که نچیروان را از سفر بازدارند اما با توجه به مخالفت سرسخت فرزند مسعود بارزانی با نیچروان بارزانی وی به آمریکا سفر کرده است.

برخی منابع آگاه علت اصلی سفر مسعود بارزنی را راضی کردن نچیروان به بازگشت و قبول پست نخست وزیری دانسته اند. یکی از منایع سیاسی به این سایت اظهار داشته است که نچیروان آماده پذیرش نخست وزیری دوباره کردستان می شود و بدین ترتیب هر 3 دستگاه پارلمان، نخست وزیری و ریاست اقلیم در اختیار حز دمکرات کردستان عراق خواهد بود.

براساسا این گزارش، برهم صالح نیز هم اکنون در فرانسه به سر می برد. اما در چند روز آتی برای ارائه رسمی پست نخست وزیری به نچیروان بارزانی، به کردستان می اید.

این در حالی است که به تازگی  روزنامه هاولاتی وضع جسمانی جلال طالبانی - ریاست جمهوری عراق - را چندان مناسب ندانسته است و نوشته است: دوباره درد شدید در پاهای طالبانی پدیدار شده است و پزشکان از وی خواسته اند تا مدتی را به استراحت بپردازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها