کد خبر: ۳۰۵۴۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی گفت: کشتی ایران در سال ۹۳ روزهای تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشت که خوشبختانه بیشتر آن به افتخارات و پیروزی‌های بین المللی مربوط می شد.

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد کشتی در سال ۱۳۹۳ اظهار داشت: فدراسیون کشتی در سال ۹۳ بار دیگر نشان داد که می تواند با دست خالی و بدون حمایت‌های متولیان امر و تنها با تکیه بر غیرت و تلاش گوش شکسته‌ها، موفق به انجام بزرگترین کارها شود.

وی تصریح کرد: کشتی ایران در کنار تمام پیروزی ها و روزهای طلایی خود در سال ۹۳، شاهد درگذشت یکی از پیشکسوتان بزرگ و نامدار کشتی ایران و جهان هم بود. علیرضا سلیمانی یا همان پهلوان باشی کشتی در همان ابتدای سال پس از تحمل یک دوره بیماری از دنیا رفت و جامعه کشتی را سیاه پوش کرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی با اشاره به کسب عناوین قهرمانی در میادین آسیایی و جهانی گفت: کشتی آزاد و فرنگی ایران توانست کارنامه قابل قبولی کسب کند، چرا که قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان و همچنین درخشش در بازیهای آسیایی توانست بار دیگر نام ایران را در قله افتخارات کشتی جهان قرار دهد. ضمن اینکه ما در برخی رقابتها هم شاهد نمایش نه چندان مطلوب تیمهای اعزامی و کشتی گیران باتجربه و نامدار خود بودیم که مطمئنا این موضوع باید در سال آینده برطرف شود.

جوادی برگزاری مسابقات جام اوپن و ثبت یک رکورد جهانی را مهمترین اقدام تبلیغاتی فدراسیون کشتی خواند و گفت: فدراسیون کشتی با برگزاری جام اوپن طی دو روز بر روی ۱۵ تشک و با حضور بیش از ۳ هزار کشتی گیر آزاد و فرنگی نشان داد در کنار اهداف قهرمانی به مسایل تبلیغاتی نیز توجه ویژه ای دارد. مطمئنا این رویداد بزرگ و بین المللی توانست در سلسله اقدامات حفظ کشتی در بازیهای المپیک بسیار اثرگذار باشد و نام ایران را برای مدت زیادی در صدر اخبار کشتی جهان قرار دهد.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی جهان در خاتمه به وضعیت کشتی فرنگی هم اشاره کرد و افزود: کشتی فرنگی سال پر فراز و نشیب و پر حاشیه ای را پشت سر گذاشت، اما کسب عنوان قهرمانی جهان در ازبکستان و همچنین قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ تهران، کمی از فشار روحی و حواشی کشتی فرنگی را کاهش داد. هر چند کشتی فرنگی ایران در جام جهانی ۲۰۱۵ تهران نتوانست قهرمانی را تکرار کند و به عنوان سومی بسنده کرد که این مساله هم به مسایل و اتفاقات پیش از مسابقات مربوط می شد که کادر فنی تیم ملی باید با تمهیدات ویژه در سال آینده از تکرار آن جلوگیری کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها