به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ ایران خودرو توانسته در بهمن ماه نیز سهم عمده خود از بازار را حفظ کند و با تولید بیش از 52هزار دستگاه خودرو، سهم بیش از 57درصدی را در اختیار داشته باشد. در میان محصولات ایران خودرو، پژو پارس همچنان پرتیراژ ترین خودرو است و با آمار تولید 14.979 دستگاه، بالاتر از پژو 405 و پژو 206 قرار گرفته است. پژو پارس در سال جاری بیشترین سهم را در میان محصولات ایران خودرو به خود اختصاص داده است به گونه ای که اردیبهشت ماه به این سو، در تمامی ماه ها پر تیراژ ترین محصول این شرکت بوده و با آمار تولید 138.249 دستگاه از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، به تنهایی سهم 15.7 درصدی از بازار خودرو های سواری ایران را در اختیار داشته است.
پس از ایران خودرو، سایپا رتبه دوم بازار ایران را در اختیار دارد. در بهمن ماه این شرکت (بدون در نظر گرفتن پارس خودرو) 21.580 دستگاه خودرو تولید کرده است که در این میان پراید با 12.626 دستگاه، پر تیراژ ترین خودرو این شرکت است و پس از آن تیبا در رتبه دوم قرار دارد ضمن آنکه آمار تولید 890 دستگاهی سراتو در بهمن ماه باعث شده تیراژ تولید این خودرو در سال 93 به 1.938 دستگاه برسد.
پارس خودرو با تولید 8.263 دستگاه در جایگاه سوم جدول رده بندی آمار تولید کشور در بهمن ماه ایستاده است هر چند در این میان بار اصلی تولید در این شرکت بر دوش پراید با 7,489 دستگاه است.
کرمان خودرو در بهمن ماه توانسته روند تولید خود را تا حد زیادی حفظ کند و با تولید 4,660 دستگاه در جایگاه چهارم ایستاده است. پس از این شرکت، مدیران خودرو با 3,269 دستگاه خودرو تولید شده در بهمن ماه پنجم است. مدیران خودرو توانسته افت محسوس تولید در دی ماه را جبران کند و در این میان بار اصلی موفقیت این شرکت، مدل جدید 550 با تولید 1,183 دستگاهی است.
بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 882,504 دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 58.3 درصدی را نشان می دهد. در میان پنج شرکت برتر بازار ایران در سال 93 از نظر افزایش تیراژ تولید نسبت به سال قبل، برندگان اصلی مدیران خودرو و کرمان خودرو هستند که به ترتیب شاهد رشد 139 و 133درصدی در آمار تولید خود در 11 ماهه نخست سال جاری بوده اند. پس از این دو شرکت، پارس خودرو در جایگاه سوم ایستاده است. این شرکت افزایش 84درصدی در تولید را شاهد بوده و توانسته بالاتر از ایران خودرو و سایپا بیاستد. جایگاه پنجم سایپا بیش از هر چیز به دلیل کاهش تولید پراید در این شرکت است و در مقابل انتقال بخش عمده تولید این خودرو به پارس خودرو باعث افزایش تولید در زیر مجموعه سایپا شده است.