کد خبر: ۳۰۴۴۱
زمان انتشار: ۱۸:۲۶     ۲۳ آذر ۱۳۹۰
فيلمسازان ما با نگاهي عميق و تحقيقي به مسائل ديني و مذهبي، سينماي كشور را با حضور نيروهاي جديد به سمت وسوي واقعيت ها سوق داده اند.

سرويس نقد رسانه 598 ؛

حجت الاسلام والمسملين عليرضا پناهيان استاد حوزه و دانشگاه در خصوص سينماي و مذهبي و حاشيه ديدار از لوكيشن "غريبه" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه سينماي كشور ما به سمت وضعيت بهتري در حال حركت است و باحضور نيروهاي جديد در سينما وضعيت جديدي كه در جهان و منطقه در حال اتفاق افتادن مي باشد، اين حركت، تاثير خوبي را بر سينماي مذهبي كشور مي گذارد.

وي افزود: بايد نسبت به واقعيت هاي اجتماعي و شاخصه هاي ديني به منظور دستيابي به سينماي مطلوب ديني و مذهبي دقت بيشتري داشته باشيم.

حجت الاسلام پناهيان ابراز كرد: سينماي ديني در كنار ديدن واقعيت ها بايد به تجليل نيز بپردازد.

پناهيان با اشاره به اينكه اسلام جز ديدن واقعيت ها چيزي ديگري از ما نخواسته، تصريح كرد: بايد در كنار واقعيت ها مسئله عقلانيت را بيشتر در زندگي خود جاري سازيم تا نگاهمان حقيقي تر باشد.

وي با اشاره به انسان شناسي فرويد افزود: اگر انسان شناسي كسي بر مبناي گفته هاي فرويد باشد دچار يك سطحي نگري و گمراهي مي شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مراجعه به فطرت انسان و زيبايي ها توجه به گرايش هاي عميق ما را در راستاي رسيدن به يك سينماي مذهبي، به اوج مي رساند.

حجت الاسلام پناهيان خاطرنشان كرد: نگرش عميق درباره دين ما را به گسترش سينماي مذهبي كشور نزديك تر مي كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها