کد خبر: ۳۰۴۲۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسيم/ حسن روحاني روز شنبه در آيين افتتاح واحدهاي ۵ و ۶ تصفيه‌خانه فاضلاب و آغاز عمليات اجرايي ۶ طرح بزرگ زيربنايي فاضلاب تهران، با قدرداني از همه دست‌اندرکاران اجراي اين طرح بزرگ، اظهار داشت: واحدهاي قبلي اين تصفيه‌خانه با کمک خارجي‌ها به بهره‌برداري رسيده بود و اهميت واحدهاي ۵ و ۶ در اين است که همه بخش‌هاي آن به صورت کامل و صد در صد توسط متخصصان و کارشناسان کشورمان ساخته شده است و اين نشان مي‌دهد که کشورمان گام به گام به سمت خودکفايي حرکت مي‌کند.

رييس جمهوري با اشاره به ضرورت احداث و افتتاح تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب گفت: امروز از لحاظ محيط زيست ضرورت دارد که فاضلاب ها به مرکزي تحت عنوان تصفيه‌خانه هدايت شوند.

روحاني افزود: با افتتاح اين تصفيه‌خانه ۵۵ درصد جمعيت ساکن تهران تحت پوشش خدمات آن قرار مي‌گيرند و در مجموع بايد تلاش شود تا در نهايت کل جمعيت تهران تحت پوشش اين خدمات قرار بگيرد.

رييس جمهوري خاطر نشان کرد: افتتاح اين تصفيه‌خانه هم از لحاظ محيط زيستي و هم تأمين آب کشاورزي داراي اهميت فراواني است و اين موضوع خبر خوشي هم براي مردم تهران از لحاظ زيست محيطي و هم خبر خوشحال‌کننده براي کشاورزان جنوب تهران و منطقه ورامين و شهرري محسوب مي‌شود.

روحاني افزود: از طرف ديگر در اين تصفيه‌خانه لجن‌ها نيز در فرآيندي به کود کشاورزي تبديل مي‌‌شود و روزانه در اين واحدها صد تن لجن توليد مي‌شود که براي کشاورزان مفيد است.

رييس جمهوري اضافه کرد: دو فاز ديگر اين تصفيه‌خانه باقي مانده که دولت به دنبال تأمين اعتبار و به بهره‌برداري رساندن آن است و همه تلاش خود را در اين زمينه انجام خواهد داد.

روحاني در بخش ديگري از سخنان خود ضرورت صرفه‌جويي در مصرف آب را مورد تأکيد قرار داد و خطاب به مردم کشور بويژه ساکنان تهران اظهار داشت: اگر چه در روزهاي اخير نزولات آسماني و رحمت الهي شامل حال مردم کشور شده اما نسبت به روند نزولات در بلند مدت هنوز ۲۰ درصد کاهش وجود دارد لذا همچنان در مسير خشکسالي قرار داريم.

رييس جمهوري گفت: امسال سالي نيست که ذخيره آبي بالايي داشته باشيم و سدهاي اطراف تهران داراي ذخيره مناسبي نيستند و در مجموع ۴۰ درصد ظرفيت اين سدها آب دارد، لذا ضرورت دارد مردم در زمينه مصرف آب صرفه‌جويي کنند.

روحاني گفت: اگر هر خانواده ايراني ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جويي کنند، اين امکان وجود دارد که مشکلات موجود در زمينه تأمين آب برطرف شود.

رييس جمهوري خاطر نشان کرد: دولت از چند ماه قبل پيش‌بيني‌ها و طراحي‌هاي لازم را انجام داده تا مردم تهران در تابستان امسال در زمينه آب دچار مشکل نشوند.

رييس‌ جمهوري با حضور در منطقه شهرري واحدهاي ۵ و ۶ تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب تهران را به عنوان بزرگترين پروژه زيست محيطي کشور افتتاح و از بخش‌هاي مختلف آن بازديد کرده و با توضيحات وزير نيرو و دست‌اندرکاران پروژه در جريان روند تکميل و مزيت‌هاي اين طرح بزرگ زيست‌محيطي قرار گرفت.

اين پروژه افتتاح شده يک ميليون و پنجاه هزار نفر را تحت پوشش قرار مي‌دهد. ۸۲ ميليون متر مکعب پسآب توليدي در سال و توليد سالانه ۱۶ هزار مگاوات برق ، از جمله مزيت‌هاي اين پروژه است.

همزمان با افتتاح واحدهاي ۵ و ۶ تصفيه‌خانه فاضلاب، ۶ پروژه بزرگ طرح فاضلاب تهران نيز با اعتباري بالغ بر ۲ هزار ميليارد تومان آغاز شد.

طرح فاضلاب تهران براي افق ۱۴۱۰ جمعيتي بالغ بر ۱۱ ميليون نفر را تحت پوشش مي‌دهد که در ۱۲ نقطه جغرافيايي شهر تهران، ۲۲ واحد تصفيه‌خانه ساخته شده و خواهد شد که تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در ۸ فاز يکي از مهم‌ترين آنها مي‌باشد و طرح فاضلاب تهران به عنوان بزرگترين پروژه زيست محيطي کشور، محسوب مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها