کد خبر: ۳۰۴۱۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
ايسنا/ صبح امروز (شنبه) رئيس جمهور با حضور در تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب تهران ضمن بازديد از اين پروژه زيست‌محيطي، واحدهاي 5 و 6 تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب تهران را افتتاح کرد.

با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در تصفيه‌خانه جنوب تهران عمليات اجرايي 6 طرح بزرگ زيربنايي فاضلاب تهران نيز آغاز شد.

بر اساس اين گزارش، طرح فاضلاب تهران براي افق 1410،جمعيتي بالغ بر 11 ميليون نفر را تحت پوشش قرار مي‌دهد و در 12 نقطه جغرافيايي شهر تهران 22 واحد تصفيه‌خانه ساخته شده و خواهد شد.

تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب تهران يکي از مهمترين‌ آنهاست که در افق طرح 8 واحد با جمعيتي بالغ بر 4 ميليون و 200 هزار نفر را تحت پوشش قرار مي‌دهد و منابع مالي 4 واحد آن از محل وام بانک جهاني با تضمين بازپرداخت شرکت فاضلاب تامين و در زمان دولت نهم و دهم به بهره برداري رسيده است که دو واحد از اين 8 واحد از منابع دولتي و جاري احداث گرديده و جمعيتي بالغ بر يک ميليون و 50 هزار نفر را تحت پوشش قرار مي‌دهد و هم اکنون آماده افتتاح و بهره‌برداري است که مشخصات آن به شرح زير است:

- ميزان 82 ميليون متر مکعب پساب توليدي در سال

- 16 هزار مگاوات توليد برق در سال

- 73 هزار تن لجن تثبيت شده در سال

- 320 هزار مشترک با جمعيتي حدود يک ميليون و 50 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

بر اساس اين گزارش همزمان با اين افتتاح، 600 کيلومتر شبکه اصلي و فرعي در تهران با اعتباري بالغ بر 440 ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسد که از مجموع 770 ميليارد تومان 10 درصد آن از منابع دولتي و بقيه از منابع جاري شرکت تامين شده است.

همزمان با افتتاح پروژه‌ي فوق 6 پروژه‌ي بزرگ طرح فاضلاب تهران نيز با اعتباري بالغ بر 2 هزار ميليارد تومان آغاز مي‌شود که اين پروژه‌ها عبارتند از مدل 7 و 8 تصفيه خانه جنوب تهران، يک واحد تصفيه خانه با ظرفيت 504 هزار نفر در غرب تهران، 4 مدل تصفيه خانه فاضلاب جنوب غرب تهران، 4 مدل تصفيه‌خانه فاضلاب شمال غربي شهر تهران، 12 کيلومتر تونل جنوب غرب به قطر 3 متر با روش TBM و خط انتقال کميل به قطر 2 متر و طول 5 کيلومتر.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها