کد خبر: ۳۰۴۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۳ آذر ۱۳۹۰

بازرس خانه احزاب با بیان اینکه هاشمي رفسنجاني نبايد نگران فعاليت آزادانه برخي احزاب فتنه گر باشد، بلکه بايد آنها را به قرار گرفتن در مدار قانون ترغيب کند، گفت:احزابي که در مدار اخلاق و توجه به قانون و ولايت فعاليت مي کنند، هرگز مانعي بر سر راه آنها نبوده و اگر برخي از احزاب به قول هاشمي رفسنجاني، اجازه فعاليت ندارند،‌ بايد در عملکرد و ديدگاه هاي خود تجديد نظر کنند.

بهادر ولي زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تحلیل گلايه هاشمي رفسنجاني از وضعيت کنوني احزاب در کشور گفت: اگر اين گلايه بابت عدم فعاليت احزابي چون کارگزاران، مجاهدين و برخي اصلاح طلباني که در فتنه 88 هيزم بر آتش دشمن ريختند، مطرح شده، بسيار بي جاست.
 
عضو جامعه اسلامي مهندسين ادامه داد: در جريان فتنه سال 88 برخي از احزاب فعال در کشور با استراتژي سکوت دشمن را ياري کردند، عده اي هم به طور مستقيم به جانبداري و حمايت از فتنه گران داخلي و خارجي پرداختند.
 
وي در تشريح فعاليت احزاب در کشورهاي غربي، گفت:‌ استراتژي فعاليت احزاب در غرب، مبناي انساني ندارد و نمي شود در يک کشور اسلامي که بر مدار اخلاق حرکت مي کند، اين استراتژي سياسي را پياده کرد.
 
ولي زاده با بيان اينکه تشکيل احزاب در ابتداي انقلاب بسيار متفاوت از امروز بوده، تصريح کرد: حزب جمهوري اسلامي توسط شهيد بهشتي پايه گذاري شد که اين حزب در ابتداي انقلاب فعاليت هاي بسياري براي رشد فرهنگ اسلامي و آرمان هاي انقلاب اسلامي داشت.
 
وي ادامه داد: حزب سياسي بايد بر مدار قانون و اهداف متعالي انقلاب اسلامي در کشور فعاليت کند و تشکيل حزب، مبناي انجام هر کاري نيست.
 
ولي زاده بررسي فعاليت احزاب را نيازمند کارشناسي دقيق دانست و خاطر نشان کرد: کميسيون ماده(10) احزاب و وزارت کشور بايد با کارشناسي دقيق، احزابي را که به نظام خيانت مي کنند و مدعي تشکيل فرقه هاي نوظهور سياسي هستند، به راحتي کنار بگذارد.
 
وي با اشاره به فعاليت آزادانه احزاب در کشور گفت: احزابي که در مدار اخلاق و توجه به قانون و ولايت فعاليت مي کنند، هرگز مانعي بر سر راه آنها نبوده و اگر برخي از احزاب به قول هاشمي رفسنجاني، اجازه فعاليت ندارند،‌ بايد در عملکرد و ديدگاه هاي خود تجديد نظر کنند.
 
عضو جامعه اسلامي مهندسين در پايان تاکيد کرد:‌ هاشمي رفسنجاني نبايد نگران فعاليت آزادانه برخي احزاب فتنه گر باشد، بلکه بايد آنها را به قرار گرفتن در مدار قانون ترغيب کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها