کد خبر: ۳۰۳۶۸۷
زمان انتشار: ۲۳:۰۱     ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
می‌گویند شیر آفریقایی هر شب که می‌خوابد، می‌داند که فردا باید از کندترین غزال آفریقایی کمی تندتر بدود تا از گرسنگی نمیرد و غزال آفریقایی می‌داند که فردا باید از تندترین شیر آفریقایی کمی تندتر بدود تا زنده بماند. پندی ارزشمند در این تمثیل نهفته است که راز بقا را در جهان پررقابت امروز توضیح می‌دهد که همان تلاش مداوم برای بهتر بودن است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ رقابت انتخابات اتاق‌های بازرگانی کشور تمام شد. این دوره از رقابت پارلمان بخش خصوصی با حرف و حدیث‌های بسیار زیادی همراه بود و همین آن را پرشورتر کرد. هر فردی بنا به وسعت اندیشه و امکانات مادی‌ای که از آن برخوردار بود وارد گود رقابت شد. آنچه انتخابات این دوره از اتاق را چشمگیر‌تر کرد عدم حضور برخی چهره‌های شاخص در دوره هشتم انتخابات اتاق بازرگانی بود. بیشترین تغییر و تحول در این دوره متعلق به اتاق بازرگانی تهران بود که با 62.5درصد تغییر اعضای قبلی اتاق روبه‌رو بود. از پربحث‌ترین چهره‌هایی که در این رقابت پیروز نشدند علاءمیرمحمد صادقی و علینقی خاموشی بودند که از نخستین بنیانگذاران اتاق بازرگانی بودند و با حکم مستقیم امام اجازه تاسیس اتاق را پیدا کردند. در میان چهره‌های راه‌نیافته به اتاق اسامی برخی از روسا و نایب‌رییسان اتاق نیز بسیار مورد توجه است؛ افرادی چون محمدمهدی راسخ، محمدمهدی رییس‌زاده، شاهرخ ظهیری، محمدرضا بهرامن. همچنین چهره‌های شاخص دیگری هستند که هرچند در دوره قبلی اتاق بازرگانی تهران حضور نداشتند اما حضورشان در این دوره از رقابت‌ها باعث گرم شدن انتخابات شد و عدم حضورشان در اتاق بحث‌های زیادی را در محافل عمومی و خصوصی به همراه داشت از این میان می‌توان افرادی چون محمدصدر هاشمی‌نژاد، ابراهیم جمیلی و محمدرضا بهزادیان را نام برد. اتاق بازرگانی شهرستان‌ها نیز هرچند با تغییر زیادی همراه نبودند اما عدم موفقیت برخی از کاندیداها از جمله روسای برخی از اتاق‌ها در این دوره قابل تامل بود. در جدول زیر اسامی اعضای قبلی برخی از اتاق‌های بازرگانی که به دوره هشتم راه نیافتند آمده است. 

اسامی کسانی که در دوره هشتم انتخابات اتاق بازرگانی‌ها به اتاق راه نیافتند
شجاع‌الدین بازرگانی؛ احمد ترک‌نژاد؛ حمید حسینی؛ ایرج حسابی؛ مجیدرضا حریری؛ مسعود دانشمند؛ محمدمهدی رییس‌زاده؛ وحید صدوقی؛ شاهر ظهیری؛ جمشید عدالتیان‌شهریاری؛ توفیق مجدپور؛ سیدرضا نورانی؛ احمد امیراحمدی؛ علی انصاری؛ محسن حاجی‌بابا؛ علینقی خاموشی؛ محمدمهدی راسخ؛ علیمردان شیبانی؛ مرسل صدیق؛ عباسعلی قصاعی؛ محمدرضا نجفی‌منش؛ علی نقیب؛ محمدرضا بهرامن؛ علاءمیرمحمد صادقی؛ محمود نوریان    تهران
جمال شایگان    شیراز
خسرو کساییان؛ ابوالقاسم سرتیپی    اصفهان
علی عباسلو؛ کرمانی    کرمان
رحیم جامبر‌صادقایان؛ فاخر؛ علی‌اصغر فرشچی‌زاده    تبریز
حسن هادیان؛ کیهان کاووسی‌چاهک    مشهد
محمدمهدی افلاطونیان    یزد
عبدالحمید دربانیان؛ قربانعلی غیاث‌الدین    سمنان
سید‌رضا تقوی‌رضوی؛ علیرضا ملک‌سوری؛ ناصر شایان؛ رضا سرایی؛ سهیلا کلاهی    البرز


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها