کد خبر: ۳۰۳۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۲۳ آذر ۱۳۹۰
مرد شيشه‌اي كه قصد داشت همسر، فرزند و پدر خودش را به قتل برساند هر سه را هدف ضربات چاقو قرار داد اما همسر و پسرش از خطر مرگ گريختند.
به گزارش گروه خواندنی های 598، ساعت 7 صبح روز دوشنبه هفته جاري همسايگان طبقه بالاي ساختماني دو طبقه در امامزاده حسن، صداي داد و فريادهاي زن و شوهري به نام‌هاي سميه و سعيد را كه در طبقه پايين سكونت داشتند، شنيدند.
 
دقايقي بعد سعيد در حالي‌كه در وضعيت مناسب روحي و رواني قرار نداشت از منزل خارج شد، سپس همسايگان خود را به سرعت به خانه او رساندند و سميه را در حالي‌كه آثار ضربات متعدد چاقو روي پا و بدنش مشهود بود، يافتند و وي را به بيمارستان رساندند و ضمن تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 موضوع را به پليس اطلاع دادند.
 
 
در حالي كه ماموران كلانتري هفت‌چنار براي اطلاع از جزييات اين حادثه و بازجويي از سميه به بيمارستان رفته بودند، سعيد حدود ساعت 12 با خاله‌اش در شهرستان تماس گرفت و در گفت‌وگويي كوتاه به او گفت: «پدرم را كشتم.» او بعد از گفتن اين جمله تلفن را قطع كرد و ديگر جوابگوي تماس‌هاي خاله خود نشد. خاله سعيد كه از شنيدن اين خبر بسيار نگران شده و تماس‌هايش با سعيد و خانه شوهرخواهرش ابوالحسن بي‌نتيجه مانده بود، با برادر كوچك‌تر سعيد به نام محمدحسين تماس گرفت و موضوع را به وي اطلاع داد.
 
محمدحسين نيز خود را به خانه پدرش در سه‌راه آذري رساند و در آنجا با جسد مرد 75ساله روبه‌رو شد. او بلافاصله با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و ماموران را باخبر كرد. بررسي مقدماتي صحنه جنايت نشان داد مقتول قبل از مرگ با قاتل درگير شده است، به گونه‌اي كه آثار مقاومت و درگيري روي دستان او كاملا مشهود بود.
 
همچنين مشخص شد هشت ضربه با جسم تيز مشابه چاقو و قمه به بدن ابوالحسن وارد شده و بريدگي عميق گلو علت اصلي مرگ وي است. در حالي‌كه تحقيقات ميداني پيرامون اين جنايت ادامه داشت ماموران اطلاع پيدا كردند سعيد به منزل خود در امامزاده حسن بازگشته و در حالي‌كه تلاش داشت پسر سه‌ساله خود به نام پوريا را نيز به قتل برساند، با دخالت دو نفر از جوانان محل كودك از دست وي نجات پيدا كرد و سپس سعيد در حياط منزل اقدام به خودزني كرد.
 
به اين ترتيب ماموران به آنجا رفتند و ضمن دستگير كردن مرد 41ساله وي را به بيمارستان منتقل كردند.در اين بين شهرام و محمد- دو جواني كه پوريا را از مرگي حتمي نجات داده بودند - پس از حضور كارآگاهان در محل در اظهارات خود گفتند: «سعيد ضربات متعدد چاقو به پوريا زد و قبل از آنكه ما بتوانيم خود را به داخل حياط خانه برسانيم، با گلدان نيز ضرباتي را به اين كودك وارد كرد كه باعث شكستگي سرش شده است.»
 
شهرام كه شاهد صحنه چاقو خوردن پوريا توسط پدرش بود، به كارآگاهان گفت: «من به همراه پدر و مادرم در طبقه دوم ساختمان مقابل محل سكونت سعيد زندگي مي‌كنيم. از همان ساعت 7 صبح كه همسايگان سميه را به بيمارستان بردند دايما پشت پنجره اتاق مي‌رفتم تا از سرنوشت سعيد و همسرش اطلاع پيدا كنم. در همين لحظات بود كه سعيد را ديدم كه وارد خانه شد. ناگهان در حالي‌كه نمي‌توانستم آنچه را كه مشاهده مي‌كردم، باور كنم سعيد با چاقويي كه به همراه داشت شروع به زدن پوريا كرد.
 
از ديدن اين صحنه بسيار ترسيده بودم، با اين وجود تصميم گرفتم پوريا را از دست پدرش نجات دهم. به سرعت از ساختمان خارج شدم تا خود را به سعيد و پوريا برسانم. ناگهان در راه‌پله‌ها با محمد برخورد كردم و در صحبتي بسيار كوتاه موضوع را به محمد گفتم و او نيز قبول كرد براي نجات جان پوريا به من كمك كند. هر دو نفر مي‌دانستيم سعيد چاقو همراه دارد و مي‌تواند هركسي را به راحتي به قتل برساند، با اين وجود نقشه‌اي ريختيم و تصميم گرفتيم پس از ورود به حياط خانه، محمد با شكستن شيشه پنجره حواس سعيد را پرت كند و من نيز با استفاده از اين فرصت پوريا را نجات دهم. همين نقشه را اجرا كرديم و در حالي‌كه سعيد در دستان خود دو قبضه قمه و چاقو در اختيار داشت، توانستيم پوريا را فراري بدهيم.
 
در حالي‌كه خون زيادي از بدن اين كودك مي‌رفت به سرعت سوار ماشين شديم و او را به بيمارستان رسانديم. پس از آنكه به محل بازگشتيم متوجه شديم سعيد اقدام به خودزني كرده است.» در ادامه تحقيق از همسايگان متهم فاش كرد سعيد از شب قبل دچار توهم شديد ناشي از مصرف شيشه شده بود و رفتار عجيبي داشت به گونه‌اي كه سعيد در راهرو مشترك بين طبقات رختخواب پهن كرده بود و مي‌گفت: «شيطان تو امشب اينجا بخواب با تو كار دارم بيرون باش و داخل خانه نيا.» او تا ساعت 7 صبح اين حرف‌ها را تكرار كرد و بعد از آن داخل خانه رفت تا همسرش را به قتل برساند اما زن جوان از مرگ نجات يافت. پس از آن متهم راهي خانه پدرش شد و او را كشت و به خاله‌اش تلفن زد و در ادامه براي قتل فرزندش به خانه بازگشت.
 
به گزارش شرق، متهم اكنون در بيمارستان تحت درمان قرار دارد و به زودي بازجويي‌ها از وي آغاز مي‌شود. در همين حال سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران درباره اين واقعه گفت: «در تحقيقات مقدماتي انجام‌شده مشخص شد متهم بيش از 30 سال است که به مصرف انواع مخدر اعتياد شديد دارد و در سال‌هاي اخير نيز به مصرف شيشه گرايش پيدا كرده است.»
 
وي افزود: «با انتقال متهم به بيمارستان و انجام مراقبت‌هاي درماني مشخص شد متهم در زمان ارتكاب جنايت توهم بسيار شديد ناشي از مصرف شيشه داشته و تحقيقات مقدماتي انجام شده از همسايگان محل سكونت متهم نيز، اين موضوع را تاييد مي‌كند.» وي خاطرنشان كرد: «بنا بر آخرين پيگيري‌هاي انجام‌شده، پوريا همچنان در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان تخصصي كودكان تحت مراقبت‌هاي پزشكي قرار دارد و خوشبختانه مادر او پس از انجام مراقبت پزشكي، بهبودي نسبي یافته و متهم نيز پس از اقدام به خودزني، به بيمارستان انتقال پيدا كرده و پيگيري‌ها براي انتقال متهم به اداره دهم پليس آگاهي و انجام تحقيقات ادامه دارد.»
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها