حمیدرضا کفاش در گفتوگو با فارس در اردبیل، اظهار کرد: هم دولت و هم
مجلس تلاششان بر این است تا هفته آینده طرح رتبهبندی معلمان در قالب دو
فوریت به مجلس داده شود که در مجلس نیز بدون نوبت این طرح مورد بررسی و
تصویب قرار میگیرد.
وی از استقبال مجلس برای تصویب این طرح با دو
فوریت خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در روزهای پایانی سال ۹۴ و یا اوایل
سال آینده این طرح به تصویب نهایی رسیده و به سرعت اجرایی شود. معاون
پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت و مجلس مدافع طرح رتبهبندی
معلمان است و در این مسئله نباید شک و تردیدی داشته باشیم.
کفاش در
بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح رتبهبندی در حقیقت طبقهبندی مشاغل
معلمان است که با نگاه افزایش حقوق و مزایا به نسبت اساتید دانشگاه انجام
میشود و در سایه اجرای این طرح شاهد ارتقای منزلت و جایگاه معلمان در سطح
جامعه هستیم.
وی اصل این طرح را ترقی دریافت حقوق و مزایای معلمان
اعلام کرد و ادامه داد: معلمان براساس مدرک تحصیلی، سابقه، سنوات خدمتی،
تشویقات و دیگر معیارها و ملاکهای در نظر گرفته شده در طبقهبندی و
تقسیمبندی واقعی قرار میگیرند.
کفاش در پاسخ به سئوالی در مورد کف
افزایش حقوق معلمان در مراحل اولیه اجرای این طرح بیان کرد: این کف افزایش
حقوق به نسبت وضعیت فعلی فوقالعاده بالاست که امیدواریم با تصویب نهایی
مجلس رقم آن به درستی اعلام شده و بیان شود.
اعزام ۹ هزار دانشآموز زائر اولی به مشهد مقدس
معاون
پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یاد و خاطره ۴۱۱ شهید عرصه تربیتی را
گرامی داشت و اضافه کرد: بنیانگذاران این عرصه شهیدان رجایی و باهنر هستند
که در این عرصه کوشش و جدیتی تمام داشتند.
کفاش با اشاره به تنوع
برنامههای سال ۹۴ حوزه پرورشی و تربیتی گفت: ما توسعه برنامههای اردوهای
عمره دانشآموزی، افزایش تعداد دانشآموزان عازم به سفر عتبات عالیات و
همچنین برنامههای زیارتی برای مشهد مقدس به ویژه سال اولیها را به جد
پیگیری کرده و دنبال میکنیم.
وی با بیان اینکه در سالجاری ۹ هزار
زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند، افزود: تلاش ما بر این است تا سند جامع
تربیتی و سند هدایت تحصیلی در سال ۹۴ به نتیجه برسد.
کفاش حمایت از
توسعه برنامههای تشکلهای دانشآموزی حاضر در مدارس را یادآور شد و تصریح
کرد: تلاش و جدیت ما بر این است تا بتوانیم بیش از هر زمان دیگر در این
حوزه با نگاه جامع ورود پیدا کرده و اقدام عملی را به انجام برسانیم.