کد خبر: ۳۰۳۲۸۸
زمان انتشار: ۲۲:۳۵     ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا به یک حزب سیاسی مخالف دولت نتانیاهو پیوست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایکل اورن، با وجود آن‌که بیش از چهار سال فرستاده دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا بوده، تصمیم گرفته به حزب سیاسی رقیب نتانیاهو بپیوندد.

او همچنین عملکرد نتانیاهو در قبال روابط اسرائیل با فلسطینی‌ها را زیر سوال برده است.

وی اکنون یکی از چهره‌های حزب میانه‌روی جدید "کولانو" در اسرائیل است که در انتخاب نخست وزیر بعدی اسرائیل نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

با وجود آنکه بخش عمده تمرکز حزب کولانو بر مسائل اساسی زندگی مردم بوده، اما مایکل اورن بیشتر به مسائل دیپلماتیک توجه داشته و خواهان تلاش‌های جسورانه‌تر برای پایان دادن به اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل است.

وی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد که وضعیت موجود روابط اسرائیل با فلسطینی‌ها غیرقابل ادامه است. اورن همچنین رویکرد سخت‌گیرانه نتانیاهو نسبت به فلسطینیان را رد کرد.

وی افزود: من فکر می‌کنم ما همواره باید بگوییم که در پای میز مذاکره خواهیم بود و همیشه آماده هستیم تا وارد مذاکرات برای تعیین وضعیت نهایی شویم .

اورن همچنین تصریح کرد: ما باید سنگ بنای توافقی را در آینده برای تعیین وضعیت نهایی بگذاریم.

اورن در ادامه گفت، اسرائیل باید مساله توافق "دو کشوری" را به واقعیت تبدیل کند و این کار را از طریق محدود کردن ساخت و ساز شهرک‌ها در بیت‌المقدس شرقی و همچنین بهبود شرایط زندگی فلسطینی‌ها تسهیل کند.

اورن همچنین توجه بیش از حد نتانیاهو به برنامه هسته‌ای ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در حال حاضر بیشترین مسائلی که برای مردم اسرائیل مهم هستند، هزینه بالای زندگی و به ویژه قیمت مسکن است.

اورن 59 ساله که یک تاریخدان و نویسنده است، اظهار کرد: اکنون مساله این است که آیا رویکرد نتانیاهو ارزش آسیب زدن به روابط ما با آمریکا را دارد یا خیر. این روابط آسیب دیده‌اند و ضروری است تا ما همه تلاش خود را انجام دهیم تا این آسیب را ترمیم کنیم.

اورن همچنین گفت که برخلاف رون درمر، سفیر فعلی اسرائیل در آمریکا، هرگز یکی از اعضای حلقه نزدیک به نتانیاهو نبوده و تنها به خاطر دانش آکادمیکش درباره آمریکا به عنوان سفیر انتخاب شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها