به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ فروش جهانی تبلت در ماههای اخیر علیرغم رکورد در اوایل سال ۲۰۱۴ و پیش بینیهای منفی در مورد فروش این ابزارهای هوشمند همراه، رشد قابل توجهی داشته است. اما بررسیهای جدید از سوی موسسه تحقیقات استراتژیک نشان میدهد که سهم اپل در بازار فروش تبلت ه بر خلاف حکومت مطلق آن در این بازار در سالهای گذشته، همچنان در حال کاهش است.
طبق آمار موسسه تحقیقات استراتژیک که توسط وب سایت Bi Intelligence در قالب یک نمودار منتشر شده، سهم آیپدهای اپل حدوداً ۲۰ درصد در سطح جهانی نزول داشته است. به طوری که از ۳۲.۶ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۲۶.۱ درصد در انتهای سال ۲۰۱۴ رسیده است.
کارشناسان اقتصادی در حوزه فناوری اطلاعات معتقدند که شرکت ها دیگر نمیتوانند تنها به نام برند خود در میزان فروش در بازار متکی باشد. در حال حاضر شرکتهای کوچکتر در حال تولید تبلت هایی با قیمتهای اقتصادی تر و مشخصات سخت افزاری قابل رقابت در بازار هستند که عرصه را برای نامهای بزرگی مانند اپل و سامسونگ تنگ تر کرده است.
در این میان تیم کوک به عنوان مدیر عامل شرکت اپل معتقد است که تبلت های این شرکت همچنان بهترین گزینه در بازار محسوب میشوند و همکاری این شرکت با IBM در آینده میتواند وضعیت آیپدها را در بازار بیشتر تثبیت کند.
شایعات زیادی در موزد عرضه یک آیپد جدید ۱۲ اینچی از سوی اپل در آینده به گوش میرسد که در صورت داشتن قابلیتهای بیشتر برای مصارف تجاری میتواند فروش این برند را در بازار رقابتی تبلت ها بهبود بخشد.