کد خبر: ۳۰۳۱۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
نماینده مردم پیرانشهر در مجلس ضمن تأکید بر نقش تشکل‌های مردم نهاد گفت: مردم و تولیدکننده‌ها قطعاً در بخش اقتصاد مقاومتی نقش اصلی را بر عهده دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ رسول خضری، با اشاره به نقش مردم در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها، اظهار کرد: قطعاً مردم نقش اصلی را در این زمینه بر عهده دارند. به شرط این‌که دولت بتواند مدیریت منابع خود را به درستی انجام دهد و اطلاع‌رسانی‌اش صحیح باشد.

وی تأکید کرد: پیش شرط این موضوع این است که تولیدات داخلی دارای استاندارد و باکیفیت باشند که مردم نیز تمایل به استفاده از آنها را داشته باشند. اما متأسفانه شاهد هستیم که استاندارد نه تنها لحاظ نمی‌شود بلکه خود موسسه ملی استاندارد، زیراستاندارد است.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس اظهار کرد: بنابراین زمانی می‌توانیم از مردم انتظار داشته باشیم که در بحث تولید ، استانداردسازی در بسیاری از بخش‌ها صورت گرفته باشد. اما بسیاری از کالاها متأسفانه از خارج وارد می‌شوند در حالی که می‌توانیم با حمایت از تولید داخلی،‌ استانداردسازی و ارتقای کیفیت مردم را به استفاده از این تولیدات راغب کنیم.

خضری به نقش رسانه‌ها در بخش فرهنگ‌سازی در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: بارها در حوزه اجرای طرح تحول سلامت نیز گفته‌ایم که اگر اجرای این طرح دو بال داشته باشد، یک بال اصلی ‌آن بر عهده رسانه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی درست و فرهنگ سازی صحیح است، زیرا در غیر این صورت این طرح در اجرا با مشکل مواجه خواهد شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره نقش تشکل‌های مردم نهاد در حوزه کمک به دولت در اقتصاد مقاومتی، گفت: این مسأله چندان به دولت ارتباط ندارد زیرا ما شاهد هستیم که حتی بزرگترین بیمارستان آمریکا بیمارستانی است که توسط یک NGO ایجاد شده است و توانسته خدمات بسیاری را ارائه کند. در واقع این تشکل‌های مردم نهاد در تمام زمینه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، ‌اقتصادی، فرهنگی و بویژه حوزه سلامت وجود دارند که قطعاً کارکرد آنها بسیار موثر است.

وی به طرح بیمارستان‌های زنجیره‌ای خیرین نیز اشاره کرد و گفت: اجرای چنین طرح‌هایی نیازمند این است که مردم پای کار باشند. زیرا می‌دانید در زمان جنگ سخت مردم حضور داشتند و با سربلندی از آن برآمدند و در جنگ نرم نیز مردم، رزمندگان اصلی این طرح هستند و می‌توانند در بخش اقتصاد مقاومتی نیز نقش بسزایی داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها