کد خبر: ۳۰۲۸۸۴
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
گسترش فولاد که دومين فصل حضورش در ليگ برتر را تجربه مي‌کند، از شرايط خوبي برخوردار نيست و به نظر مي‌رسد با ادامه اين روند نتوان شانس اين تيم را براي بقا زياد دانست.
به گزارش "ورزش سه"، در حالی که گسترش از تیم شاداب و باانگیزه فصل گذشته فاصله گرفته بود و موفق نشده عملکرد خوبی در لیگ چهاردهم به نمایش بگذارد، مسوولان این تیم تصمیم گرفتند مهدی تارتار را از کار برکنار و فراز کمالوند را روی نیمکت قرار دهند.

اما به نظر می‌رسد درد این تیم با تغییرات روی نیمکت هم التیام نیافته و آبی‌پوشان تبریزی روز به روز از لیگ برتر فاصله و به لیگ آزادگان نزدیک می‌شوند.

تارتار رفت، آقا فراز آمد

گسترش فصل را خوب آغاز نکرد و مدیران این تیم تصمیم گرفتند بعد از هفته یازدهم و شکست خانگی برابر پدیده دست به تغییرات روی نیمکت بزنند و فراز کمالوند را جانشین مهدی تارتار کنند. مهدی تارتار در طول 11 هفته لیگ برتر چهاردهم، یازده امتیاز به همراه تیمش کسب کرده بود و در رتبه سیزدهم جدول آن را به فراز کمالوند داد.

گسترش در آن مقطع موفق شده بود 2 برد کسب کند و 5 تساوی و 4 شکست هم در کارنامه‌اش ثبت شود. در این بازی‌ها شاگردان تارتار 8 گل زدند و 13 بار هم دروازه‌شان را باز شده دیدند.

با حضور فراز کمالوند اما شرایط باز هم برای تبریزی‌های آبی‌پوش تغییر نکرد. آنها اکنون و در روزهای پایانی فصل در رتبه چهاردهم جای گرفته‌اند. سرمربی سابقا موفق فوتبال ایران در طول 11 دیدار گذشته، تنها یک برد برابر راه‌آهن نگون بخت کسب کرد و 5 تساوی در کنار 5 باخت، آنها را در بدترین وضعیت خود قرار داده است. شاگردان کمالوند در این دیدارها 8 امتیاز کسب کردند و 18 گل خورده در برابر 12 گل زده نشان دهنده این است که همچنان توازن بین خط حمله و دفاعی این تیم برای حفظ نتیجه و کسب پیروزی شکل نگرفته است.

گسترش در حال حاضر با 19 امتیاز و هم امتیاز با تیم‌های نفت م.سلیمان و راه‌اهن از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ آزادگان به حساب می‌آید و فراز کمالوند هرگز در این فصل نتوانست عملکرد تیمش را در رتبه جدول بالاتر از سیزدهم قرار دهد.

خریدهای بی‌نتیجه

فراز کمالوند در نیم فصل برای فرار از سقوط و سر و سامان دادن به نتایج تیمش دست به خرید زد و محمد ابراهیمی، پیمنتا، محسن بیاتی‌نیا، سیدمحسن حسینی، مصطفی اکرامی، میرشفیعیان و نوشی صوفیانی را به گسترش فرا خواند. بازیکنانی که جز محمد ابراهیمی و پیمنتا، نتوانستند تاثیری روی نتایج این تیم بگذارند. نوشی صوفیانی همچنان پاشنه آشیل دروازه گسترش به حساب می‌آید و موفق نشده در کنار محسن حسینی باتجربه و مصطفی اکرامی که عملکرد خوبی نداشته، خط دفاعی این تیم را به شرایط ایده‌آل برساند.

فراز کمالوند که به دنبال رساندن ترکیب تیمش به تراکتور زمان حضورش بود هرگز تصور نمی‌کرد این بازیکنان دیگر نتوانند کارایی گذشته را در ترکیب تیمش ایفا کنند.

مقصد کجاست؟

در حالی که شایعاتی درباره تصمیم هیات مدیره و مالکان باشگاه گسترش مبنی بر واگذاری باشگاه و عدم تیم‌داری شنیده می‌شود، آبی‌پوشان تبریزی در 8 هفته باقی مانده شرایط سختی برای بقا خواهند داشت. آنها در این هفته‌ها با فولاد، ذوب، ملوان و پدیده که اوج گرفته‌اند دیدار خواهند کرد و در هفته دوازدهم جدال انتقامی تارتار را پیش رو خواهند داشت. تراکتورسازی و پرسپولیس دیگر جدال‌های سخت گسترش برای بقا خواهند بود و در هفته پایانی هم مهمان راه‌اهن خواهند بود.

باید دید مقصد گسترش فولاد به همراه فراز کمالوند که تبحر خاصی در صعود تیم‌ها به لیگ برتر دارد کجا خواهد بود و آیا او این بار جنگ بقا را خواهد برد یا سرنوشت دیگری برای دیگر نماینده تبریز پیش رو خواهد بود. به هرحال هر چه که باشد مردم تبریز دوست ندارند فصل آینده تنها تراکتورسازی را به عنوان تنها نماینده استان خود ببینند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها