کد خبر: ۳۰۲۷۶۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا/ فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران از رونمايي از سلاح تک تيرانداز 23 ميليمتري در 29 فروردين خبر داد.

امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در حاشيه هشتمين جشنواره جوان سرباز درباره سلاح‌هاي جديد الکترونيکي ارتش، اظهار کرد: سازمان تحقيقات و جهاد خودکفايي ارتش روي ربات‌هايي کار مي‌کند که بتواند با کنترل از راه دور حرکت‌هايي انجام دهند. مثلاً بتوانند تيربارهايي را حرکت بدهند که اين کار در ادامه فعاليت زمين مسلح است که در گذشته طراحي کرده‌ايم. اين ربات‌ها قادرند تيربارها و موشک‌هاي ما را حمل کنند و از دور کنترل نمايند.

وي افزود: بحمدالله مراحل تحقيقاتي اين کار انجام شده علاوه بر آن سلاح تک تيرانداز 23 ميليمتري که براي اولين بار در ايران و جهان با کاليبر 23 ميليمتري به عنوان تک تيرانداز استفاده خواهد شد و ان‌شاءالله 29 فروردين از اين سلاح تک تيرانداز رونمايي خواهيم کرد.

پوردستان در واکنش به ادعاي سخنگوي ارتش اسرائيل که گفته يک فروند راکت متعلق به ايران را در يک کشتي توقيف کرده‌اند، گفت: من اين مسأله را شنيده‌ام و کارشناسان نيروهاي مسلح در حال بررسي آن هستند اما هنوز به نتيجه مشخصي نرسيده‌اند. هنوز گزارشي درباره اين‌که اين راکت متعلق به ايران است يا خير به من نرسيده است.

وي در ادامه بيان کرد: تلاش ما اين است که سربازاني که به نيروي زميني مي‌آيند به عنوان حلقه‌اي از حلقه‌هاي نيروهاي نظامي جمهوري اسلامي ايران به کار گرفته شوند. همچنين از قابليت‌ها و توانمندي‌هاي آنها استفاده کنيم ارتش علاوه بر بخش نظامي بخش‌هاي فني و مهندسي دارد که تلاش مي‌شود از سربازان در گروه‌هاي مختلف استفاده شود. علاوه بر اينها از مرکز آموزش فني و حرفه‌اي استفاده کرده‌ايم تا سربازان در طول خدمت خود يک تخصصي را آموزش ببينند.

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنين درباره رزمايش مهزيار، گفت: بحمدالله رزمايش مهزيار با نام محمد رسول‌الله (ص) برگزار شد و ما به نتايجي که مدنظرمان است دست يافتيم اما بناست که ابعاد اين رزمايش گفته نشود.

پوردستان در پايان اظهار کرد: يکي از اهداف نيروهاي مسلح رسيدگي به سربازان است. ما اگر به سال‌هاي جنگ و دفاع مقدس مراجعه کنيم مي‌بينيم که حضور سربازان يک رونق زائدالوصفي را به جبهه‌ها داده بود و سبب پيروزي‌هاي شگرفي در عمليات‌هاي مختلف شده بود. امروز هم طراوت و نشاط پادگان‌هاي ما از سربازان است و ما به عنوان خادمين سربازان وظيفه مي‌دانيم که هراز چندگاهي همايشي را ترتيب دهيم و از تلاش‌هاي مومنانه اين عزيزان تقدير و تشکر کنيم و نشان دهيم قدردان زحمات آنها هستيم. ضمن اين‌که اين دغدغه مقام معظم فرماندهي کل قواست که سربازان تکريم شوند و محيط پادگان‌ها براي سربازان به گونه‌اي باشد که آنها مشکل نداشته باشند را مدنظر داريم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها