کد خبر: ۳۰۲۵۷
زمان انتشار: ۱۷:۲۴     ۲۲ آذر ۱۳۹۰
خاطرات «فرنگیس حیدرپور» و «بازماندگان پارک شیرین کرمانشاه» دو کتاب مهناز فتاحی است که به ترتیب به مقاومت یک زن در دوران دفاع مقدس و خاطرات بازماندگان بمباران پارک شیرین کرمانشاه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
به گزارش 598 به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، خاطرات «فرنگیس حیدرپور»شیرزن کرمانشاهی و «بازماندگان پارک شیرین کرمانشاه» دو کتاب مهناز فتاحی است که به ترتیب به مقاومت یک زن در دوران دفاع مقدس و خاطرات بازماندگان بمباران پارک شیرین کرمانشاه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

فتاحی درباره این دو کتاب گفت: حیدرپور یک قهرمان واقعی و بی‌ادعا است که باید خیلی وقت پیش کتابش نوشته می‌شد؛ رهبر انقلاب هم در سفر اخیرشان به استان کرمانشاه، بر ثبت خاطرات این بانوی کرمانشاهی «فرنگیس حیدرپور» تاکید کرده بودند.

وی هدفش از نگارش این کتاب را بیان کردن سختی‌ها و رنج‌های زنان درگیر جنگ بیان کرد و گفت: قطعا کتاب فرنگیس حیدرپور یکی از آثار جذاب و خواندنی دفاع مقدس خواهد بود که ناگفته‌های فراوان زندگی وی توانسته بر جذابیت کار بیفزاید.

فتاحی همچنین درباره خاطرات بازماندگان پارک شیرین کرمانشاه گفت: در این پارک تنها پناهگاه غیرنظامی در زمان جنگ بود که در سال 66 مورد حمله رژیم عراق قرار گرفت که تعدادی زیادی از مردم در آنجا به شهادت رسیدند.

وی در ادامه درباره محتوای کتاب «پارک شیرین کرمانشاه» اظهار داشت: در این اثر از زبان چند راوی و با نگاهی تازه خاطرات بازگو و به تحریر درآمده است، در واقع هدف من از نوشتن این کتاب نشان دادن گوشه‌ای از رنج‌ها و سختی‌های مردم کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

گفتنی است، اخیرا کتاب «اردیبهشت دیگر» از مهناز فتاحی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها