کد خبر: ۳۰۲۲۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا، مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، از افزايش 200 هزار توماني هزينه سفر به عتبات عاليات از 21 اسفند ماه به علت حذف ارز تعادلي از هزينه هاي ارزي عتبات خبر داد و گفت: از 21 اسفند ماه، هزينه هاي ارزي زائران با ارز آزاد پرداخت مي شود.

محسن نظافتي افزود: اين افزايش 200 هزار توماني به علت تفاوت نرخ ارز تعادلي و ارز آزاد است.

وي گفت: اين مساله به ارز همراه زائران هيچ ارتباطي ندارد و همچنان به زائراني که از طريق کاروان هاي سازمان حج و زيارت اعزام مي شوند، 300 دلار ارز تعادلي تعلق مي گيرد.

حداقل و حداکثر هزينه سفر هوايي و زميني به عتبات در ايام نوروز

نظافتي درباره حداقل و حداکثر هزينه سفر به عتبات در ايام تعطيلات نوروز افزود: حداقل هزينه سفر به عتبات يک ميليون و يکصد هزار تومان و به صورت زميني است و حداکثر هزينه سفر نيز يک ميليون و 600 هزار تومان و هوايي است.

به گفته مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، پس از پايان اعزام هاي نوروزي از هزينه سفر به عتبات عاليات حدود 10 درصد کم مي شود.

 اعزام روزانه چهار هزار نفر به عتبات در ايام نوروز

نظافتي با بيان اينکه اعزام هاي نوروزي عتبات عاليات از 24 اسفند ماه آغاز و تا هشتم فروردين ماه ادامه خواهد داشت، افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، در اين ايام روزانه يکصد کاروان معادل چهار هزار نفر در روز، به زيارت عتبات عاليات اعزام مي شوند.

چهار بسته اقامتي استفاده زائران در ايام نوروز

مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با بيان اينکه زائران ايراني مي توانند در ايام نوروز از بسته هاي اقامتي سه، چهار، شش و هفت روزه استفاده کنند، گفت: اعزام هاي بسته اقامتي سه و چهار روزه به صورت هوايي، بسته اقامتي شش روزه به صورت زميني و بسته اقامتي هفت روزه به صورت زميني و هوايي است.

تدوين بسته اقامتي جديد براي اعزام هاي پس از نوروز

نظافتي با بيان اينکه بسته اقامتي 10 روز که قبل از اعزام هاي نوروزي فعال بود به علت اعزام تعداد بيشتري از متقاضيان اکنون متوقف شده، افزود: پس از اعزام هاي نوروزي، علاوه بر فعال شدن بسته اقامتي 10 روزه، متقاضيان سفر به عتبات مي توانند از بسته اقامتي 14 روزه نيز بهره مند شوند.

به گفته وي، در بسته اقامتي 14 روزه، زائران شش روز در نجف اشرف، شش روز در کربلاي معلي و دو روز نيز در کاظمين اقامت مي کنند.

اعزام مجدد زائران به سامرا در آينده نزديک

نظافتي درباره اعزام مجدد زائران به زيارت حرم امامين عسکريين(ع) در سامرا که اکنون متوقف است، ابراز اميدواري کرد با تلاش هاي ارتش و نيروي بسيج عراق و تامين امنيت اين منطقه، اعزام ها زائران ايراني به سامرا بزودي آغاز شود.

انجام پروازهاي عتبات با قيمت سابق

مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با اشاره به افزايش قيمت بليت هاي هواپيما در ايام نوروز گفت: خوشبختانه قيمت بليت هاي سفر هوايي به عتبات در ايام نوروز هيچگونه افزايشي نخواهد داشت و طبق نرخ قبلي محاسبه مي شود.

وي افزود: اکنون قيمت بليت آزاد تا يک ميليون و يکصد هزار تومان افزايش يافته اما هزينه رفت و برگشت سفرهاي هوايي زائران سازمان حج به عتبات، حدود 430 هزار تومان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها