کد خبر: ۳۰۱۸۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
مدیر تیم پرسپولیس گفت: «پرسپولیس پتانسیل خوبی داشت که باید یک شوک آن را در جهت مثبت به حرکت در می‌آورد.»

به گزارش پایگاه 598، روزهای خوب پرسپولیس انگار از راه رسیده است. این تیم بعد از دو برد امیدبخش در آسیا حالا به دنبال راهی برای ادامه این روند در لیگ برتر است. مسابقاتی که سرخ‌ها روزهای کابوس‌واری در آن داشته‌اند و بعد از 21 هفته هنوز در رده نازل نهم‌اند.

 

محمد پنجعلی موفقیت این تیم در آسیا را محصول بازگشت فاکتوری به نام اعتماد به نفس می‌داند. او می‌گوید که چیزی جز اعتماد به نفس، درخشان و شاگردانش را به دو پیروزی با ارزش در آسیا نرسانده است. او همچنین معتقد است پرسپولیس پتانسیل بالایی دارد و باید آن را در مسیر موفقیت این تیم در لیگ برتر هم به کار گرفت.

 

گفتگو با پنجعلی را درباره روزهای اخیر و آینده پرسپولیس در زیر بخوانید:

 

* تحولی که پرسپولیس اخیرا دچارش شده از منظر شما به عنوان یک مسئول و پیشکسوت این تیم چه اسمی دارد؟

- اسم خاصی ندارد! این بیشتر تحت تاثیر برداشتن یک بار روانی سنگین از روی دوش بازیکنان و کارد فنی پرسپولیس است. به هر حال این تیم در طول ماه‌های اخیر حاشیه‌ها و لطمات بسیاری را متحمل شد و واقعا شرایطی که امروز دارد خوشحال کننده است. البته امیدوارم این شرایط خوب در آسیا زمینه‌ساز درخشش پرسپولیس در لیگ برتر هم باشد. ضمنا فراموش نکنید این تیم همیشه تحت تاثیر فراز و فرود است.

 

* یعنی الان این تیم دوران فراز را پشت سر می‌گذارد و باید منتظر فرودش باشیم؟

- نه، ما دوران فرود را به بدترین شکل گذرانده‌ایم و حالا باید در اوج بمانیم. پرسپولیس بعد از دوران رکود حالا تنها به روزهای خوب پیش رو فکر می‌کند.

 

* یعنی واقعا پتانسیل موفقیت در تیم درخشان وجود دارد؟

- بله. پرسپولیس پتانسیل زیادی دارد و باید بهره کافی را از این پتانسیل ببرد.

 

* چه چیزی منجر به این شده که شما این‌قدر قاطعانه از آینده خوب پرسپولیس و حمید درخشان حرف می‌زنید؟

- بازگشت اعتماد به نفس. به نظرم این تنها دلیل من برای این دو پیروزی اخیر در آسیاست. به عبارتی بیشتر سهم این تغییر شرایط مربوط به بازی اول پرسپولیس در آسیا مقابل لخویای قطر است. ما در این بازی بعد از گل اول توانستیم گل دوم و سوم را هم بزنیم و به یک پیروزی قاطع برسیم. خوشبختانه بچه ها بعد از این بازی مقابل بنیادکار هم بازی خوبی به نمایش گذاشتند و یک پیروزی حیاتی را کسب کردند. امیدوارم این روحیه جنگندگی همچنان در تیم درخشان بماند.

 

* اعتماد به حمید درخشان چقدر در بروز این شرایط تاثیرگذار بود؟

- من همان موقع هم مصاحبه کردم و گفتم الان شرایط خوبی برای تغییر کادر فنی نیست. مربی خارجی برای پرسپولیس کاری نمی‌توانست بکند. این تیم پتانسیل خوبی داشت که باید یک شوک آن را در جهت مثبت به حرکت در می‌آورد. پرسپولیس در حال حاضر با درخشان احیا شده و باید زمینه را با همین کیفیت برای کار او هموار کنیم.

 

* حمید درخشان را مربی بدشانسی می‌دانید؟ خودش چنین اعتقادی دارد.

- بله من هم فکر می‌کنم او قدری بدشانس است. پرسپولیس اخیرا خیلی خوب بازی می‌کرد اما به موفقیت نمی‌رسید. وقتی بازیکن از 2 متری دروازه توپ را به اوت می‌زند یعنی فشار روانی زیادی روی اوست. خوشبختانه الان شرایط قدری تغییر کرده و نتیجه‌اش را می‌بینیم.

 

* نتایج پرسپولیس در آسیا شانسی نیست؟

- بعید می‌دانم این‌طور باشد. پرسپولیس دوران سختی را پشت سرگذاشته. این تیم حاشیه داشت، گرفتار بود و نتیجه نمی‌گرفت. به نظرم نتایج امروز نتیجه صبر و تفکر مدیریت پرسپولیس  است و جایگزینی منطق به جای احساس چنین شرایطی را رقم زده است. هر چند که معتقدم شانس همیشه در فوتبال تاثیرگذار است.

 

* نتایج خوب پرسپولیس در آسیا را در لیگ هم خواهیم دید؟

- به هر حال قطعا نتایج آسیایی روی نتایج لیگ برتر هم تاثیر خواهد گذاشت. پرسپولیس صاحب پتانسیل است و باید این ظرفیت را هم در لیگ برتر به کار گرفت. ما اگر بتوانیم در مسیر رشد قرار بگیریم مطمئن باشید هم می‌توانیم در آسیا مدعی قهرمانی باشیم و هم به سهمیه لیگ قهرمانان در لیگ برتر برسیم.

 

* پرسپولیس واقعا صاحب پتانسیل است؟ خیلی‌ها این تیم را به خاطر نداشتن بازیکنان مطمئن نکوهش می‌کنند.

- من کاری به کسی ندارم. مطمئن باشید وقتی یک تیم در آسیا چنین نتایجی می‌گیرد، دارای پتانسیل خوبی است. لخویا خیلی تیم خوبی بود که با سه گل بازنده شد. بنیادکار ازبکستان هم همین‌طور.

 

* تغییر و تحولات و آمدن ن‍ژاد فلاح به پرسپولیس را چقدر در شکل‌گیری شرایط موجود موثر می‌دانید؟

- مدیریت پرسپولیس واقعا کار سختی است اما به نظرم در این مدت کوتاه آقای نژاد فلاح گام‌های خوبی برداشتند. ایشان سابقه گذشته در مدیریت ورزش و فوتبال دارد و این کمک می کند. سوای این نژاد‌فلاح علاقه زیادی به خردجمعی دارد و این به ما خیلی کمک می‌کند.

 

* نژادفلاح که دنبال جایگزین برای درخشان بود. فکر نمی‌کنید داشت قدری عجله می‌کرد؟

- خب او که خودش گفت دنبال شوک بوده و درست نیست تعبیر دیگری از این حرف بشود. من امیدوارم پرسپولیس در بازی با تراکتور استارت موفقیتش در لیگ را بزند.

قانون

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها