کد خبر: ۳۰۱۸۷۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
وزير کشور با تاکيد بر رويکرد اعتدالي تمام اعضاي دولت گفت: روحاني هم اصلاح‌طلب نيست و همه ما اعتدالي هستيم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رحماني فضلي طي گفتگويي درباره شروع همکاري خود با حسن روحاني در فرآيند شکل‌گيري دولت يازدهم اظهار داشت: زماني که آقاي روحاني راي آورد من خودم رييس ديوان محاسبات بودم، اگر سال ٩٢ وارد بحث تحريم‌هاي جدي و سوييفت شديم بايد بدانيم که تا سال ٩٢ مشکلي نداشتيم چراکه منابعي را که بود مورد استفاده قرار داديم اما زماني که به دولت جديد تحويل داديم من گزارش تهيه کردم براي آقاي روحاني. وضعيت بانک مرکزي، منابع ارزي، منابع ريالي و ذخيره کالاهاي اساسي را براي‌شان گزارش کردم. ما در آن زمان کمتر از يک هفته ذخيره کالاي اساسي داشتيم در صورتي که بايد شش ماه ذخيره کالاي اساسي مي‌داشتيم.وي با بيان اينکه در يک سال و نيم گذشته سعي کردم تنها وزير کابينه يازدهم باشم، گفت: روحاني هم اصلاح طلب نيست و همه ما اعتدالي هستيم.

وزير کشور درباره نظر اين وزارتخانه نسبت به واکنش گروه‌هاي اصولگرا به فعاليت چهره‌هايي که سابقه فعاليت و عضويت در اين احزاب را داشته‌اند، افزود: ما که نمي‌توانيم جلوي اين حرکات را بگيريم. به هر حال فعاليت سياسي است و اين حرف‌ها و رفتارها عادي است. مهم اين است که در منظر قانون اين قدرت استدلال و حرف را داشته باشيم.رحماني فضلي ادامه داد: به هر حال در فضاي سياسي عده‌اي هستند که بي‌اخلاقي مي‌کنند و از يک واژه و کلمه مي‌خواهند سوءاستفاده کنند و آن کلمه را محور همه‌چيز قرار دهند. بالاخره انسان وقتي صحبت مي‌کند ممکن است برخي کلمات جاري شوند که شايد منظور اصلي‌شان آن نباشد اما در بيرون از آن برداشت بد و ابزار سياسي کنند. ولي نبايد نگران اين فضاسازي‌ها باشيم.وي تصريح کرد: به هر حال رقباي سياسي نمي‌خواهند رقيب‌شان فعال باشد. اين موضوع طبيعي است. اينکه نمي‌خواهند شايد به اين معني باشد که فضاي حزبي و سياسي را آنگونه در دست‌شان بگيرند که هيچ کس قدرت رويارويي با آنها را ندارد. در اين مسير گفته مي‌شود که ما قدرت رويارويي با اينها را نداريم و تکليف مشخص مي‌شود. اما زماني ممکن است که با تخريب و اينگونه تحرکات که هم از نظر قانوني و هم از نظر اخلاقي بد است کار کنند. نبايد نگران اين زمزمه‌ها و فضاسازي‌ها شد و بايد کار درست را انجام داد.

وزير کشور درباره بزرگ‌ترين تحول سياسي ايران در سال آينده، يعني انتخابات مجلس و موضع دولتي‌ها اظهار داشت: واقعا اگر بخواهم يک سياست انتخاباتي ايشان را بگويم صيانت از حق الناس است که سياست خوبي هم هست. من به دوستان در فرمانداري و استانداري با لحني که شايد خيلي مناسب نباشد گفته‌ام که ما عمله سياسي هيچ گروه، فرد وجناح سياسي نيستيم، چرا بايد خود را دچار معصيت کنيم و حق‌الناس را زير پا بگذاريم. من از رسانه‌ها تقاضا دارم که به ما کمک کنند که انتخابات سالم برگزار کنيم. هر جا خلاف ديدند، تخلف و اعمال نفوذ و خدايي نکرده تقلب ديدند به ما خبر بدهند.رحماني فضلي ادامه داد: بالاخره وزارت کشور خانواده‌اي است که ٣١ استاندار، بيش از ٤٠٠ فرماندار و چهار هزار بخشدار دارد که شايد در روند انتخابات تخلفي کنند که ما در جريان نباشيم، من از آنان مي‌خواهم که به ما اطلاع بدهند و بدانند که صددرصد برخورد لحظه‌اي مي‌کنم و اجازه نمي‌دهم کار به کميته و اين‌گونه مسائل برسد. ما بايد به مردم اطمينان بدهيم که انتخابات سالمي برگزار خواهد شد. همه اين کارهايي هم که ما مي‌کنيم کار سياسي است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها