کد خبر: ۳۰۱۳۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،حالا که به پتانسیل این تیم پی برده‌ایم حرص می‌خوریم که چرا کار به اینجا کشید. چرا همه چیز طوری پیش رفت که حالا دومین برد پرسپولیس بزرگ – حتی اگر در لیگ قهرمانان آسیا هم به دست آمده باشد – آنقدر ذوق زده مان کرده که باید و باید به تحسین بیش از اندازه این تیم مشغول شویم و دوباره از عناوینی مثل زلزله و ارتش سرخ برای توصیف مجموعه‌ای که تا همین دو هفته پیش زیر سیبل انتقادات‌مان بود، استفاده کنیم.

پرسپولیس همان پرسپولیس دو سه هفته قبل است که عده‌ای از پیشکسوتان این تیم و رسانه‌ها پا توی یک کفش کرده بودند که 90 درصد بازیکنانش در سطح لیگ برتر نیستند و نباید در این تیم بازی کنند. از بزرگی پرسپولیس گفتن البته که کار درستی بود اما توی سر زدن این بچه‌ها اشتباهی بود که خیلی‌هایمان مرتکب شدیم و ماه‌ها به آن اصرار ورزیدیم. اما حالا که پرسپولیس دوباره برده و می‌تازد باز هم روی حرف‌های قبلی‌مان اصرار می‌ورزیم؟ حالا که پرسپولیس مقابل نمایندگان ازبک صف‌شکن شده و در خاک این کشور تنها تیمی است که برنده می‌شود باز هم باید به جوان‌های بی ادعایی مثل طارمی، کفشگری، نوراللهی و… تاخت که شما به درد پرسپولیس نمی‌خورید یا به آنها روحیه داد که صدرنشینی در گروه آسیایی برازنده شماست. حالا همان تیمی که مهدی طارمی بی سرو صدا را در نوک خط حمله‌اش دارد و احمد نوراللهی کم حرف و ساکت مثل یک گلادیاتور میانه میدانش را جمع می‌کند سردمدار نمایندگان فوتبال ایران در آسیاست. اکنون همان تیمی که در پی بحران‌های وحشتناک مدیریتی و مالی برای لیگ داخلی و بازی‌های سراسری کشور خودمان تمرکز نداشت تبدیل شده به مجموعه‌ای که آسیا به احترامش می‌ایستد و حاضر است با چشمانی باز تماشایش کند.

پرسپولیس همان تیمی است که 5 بازی متوالی را در رقابت‌های داخلی باخت اما با کمی تمرکز بیشتر و بیدار کردن حس ناسیونالیستی و مسوولیت پذیری حالا در لیگ قهرمانان خودش را نشان می‌دهد. حالا این همان پرسپولیس واقعی است که مدتها بود انتظارش را می‌کشیدیم و از صاحبانش طلب می‌کردیم. تیمی که حمله کردن، به گل رسیدن و دفاع کردن به موقع را خوب یاد گرفته و خوب می‌داند در هر بخش از زمان مسابقه با حریفش چه کند. حالا پرسپولیسی که یک دروازه‌بان متزلزل داشت بدون گل خورده در صدر گروه آسیایی‌اش قرار گرفته و از آن بالا به نمایندگان قطر و ازبک و عربستان نگاه می‌کند.

این تیم حمید درخشان است که تا دو هفته پیش زیر تیغ می‌لرزید و قرار بود به بدترین شکل ممکن برکنارش کنند و در آستانه فصل تازه لیگ قهرمانان حسرت حضور در یک بازی آسیایی را به دلش بنشانند. حمید درخشان با اعتماد به موقع اما سخت مدیران تازه وارد باشگاه ماندنی شد تا امروز قائم مقام مدیرعامل نمای باشگاه از اعتماد به نفس خاص کادر فنی قبل از بازی بزرگ تاشکند بگوید. امروز تیم درخشان و جوان‌های گمنامش به‌عنوان فاتحان تاشکند به تهران آمده‌اند و می‌شود برایشان مسیر را روشن کرد. مسیری که در ادامه پر از دست انداز و سنگلاخ‌های فراوان است اما وقتی مسیر روشن باشد گذر از آنها برای این تیم صاحب پتانسیل با جوان‌هایش کاری ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها