کد خبر: ۳۰۱۲۴
زمان انتشار: ۰۲:۰۹     ۲۲ آذر ۱۳۹۰
شايعات چند هفته گذشته در مورد احتمال بلوكه شدن حساب بانكي بين‌المللي فدراسيون فوتبال به خاطر شكايت سرمربي اسبق تيم ملي به حقيقت تبديل شد و برانكو ايوانكوويچ توانست حق و حقوق 450 هزار دلاري خودش را بعد از گذشت چيزي حدود 5 سال دريافت كند.
برانكو كه بعد از جام جهاني 2006 آلمان با توافق با محمد دادگان از خير دريافت پاداش صعود تيم ملي به جام جهاني گذشته بود، بعد از اينكه داريوش مصطفوي دبير كل سابق فدراسيون در دوره كميته انتقالي از او به خاطر عدم بازگشت به تهران در شرايطي كه چيزي حدود سه ماه از پايان يافتن قراردادش زمان باقي مانده بود به فيفا شكايت كرد، مربي كروات به اقدام فدراسيون فوتبال واكنش نشان داد و در كميته انضباطي فيفا شكايتي را براي دريافت طلب 450 هزار دلاري عليه ايران طرح كرد. در اين ميان فيفا در اختلاف بين برانكو و فدراسيون فوتبال، طرف مربي كروات را گرفت و حكم به نفع ايوانكوويچ داد.
اما مذاكرات بين وكيل حقوقي فدراسيون و اين مربي چيزي حدود 4 سال ادامه داشت و در نهايت كفاشيان و همكارانش نتوانستند از شاكي نام‌آشناي خود رضايت يا تخفيف بگيرند. به‌دنبال ارسال نامه اولتيماتوم فيفا به فدراسيون فوتبال براي پرداخت طلب برانكو، چند ماه قبل وكيل حقوقي ايوانكوويچ از اعضاي كميته انضباطي فيفا درخواست كرد با توجه به صدور راي به نفع اين مربي، فيفا طلب 450 هزار دلاري را از حساب بانكي بين‌المللي فدراسيون فوتبال برداشت كند.
بلافاصله بعد از اين اتفاق، شايعات مختلفي در رسانه‌ها درباره احتمال بلوكه شدن حساب فدراسيون فوتبال منتشر شد اما علي كفاشيان و همكارانش نسبت به اين موضوع واكنش خاصي نشان ندادند البته مسوولان فدراسيون هم چنين چيزي را مي‌خواستند چون مدتي قبل علي كفاشيان رسما عنوان كرد كه پول برانكو را نمي‌دهند تا از پول ايران كه در فيفا بلوكه شده برداشت كنند، با اين شرايط شنيده مي‌شود كه اخيرا فيفا حكم پرونده شكايت برانكو ايوانكوويچ از ايران را اجرايي و بعد از بلوكه كردن حساب فدراسيون و برداشت 450 هزار دلار اين مبلغ را به حساب برانكو ايوانكوويچ واريز كرد.
مهدي محمدنبي دبيركل فدراسيون فوتبال در اين‌باره مي‌گويد: «من در جريان ريز اتفاقات نيستم اما وكيل برانكو درخواست كرده بود فيفا از حساب فدراسيون فوتبال پول اين مربي را پرداخت كند. در حال حاضر منتظر بازگشت وكيل حقوقي بين‌المللي فدراسيون از سوييس به ايران هستيم تا آخرين جزييات پرونده را به اطلاع ما برساند تا راجع به آن تصميم‌گيري كنيم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها