کد خبر: ۳۰۰۸۹
زمان انتشار: ۱۸:۵۹     ۲۱ آذر ۱۳۹۰
كساني كه مدعي رابطه با ملت ايران هستند بايد بدانند كه رابطه بايد دوطرفه باشد و انگليس ثابت كرده است كه دنبال چنين رابطه‌اي نيست، ما دست انگليسي‌ها را در اعدام شيخ‌فضل الله نوري‌ها و تروريست‌هايي مانند القاعده و ريگي‌ها كه خود آن‌ها را بزرگ كرده‌اند فراموش نكرده‌ايم.
در هشتم آذر دانشجويان تجمع كننده مقابل سفارت انگليس و باغ قلهك شورايي كه آن را "شوراي متحصنين لانه فتنه‌گري روباه پير" ناميدند، جهت پي‌گيري قطع رابطه با انگليس تشكيل دادند.

به گزارش ايسنا محمدجواد نيك‌روش در اولين نشست خبري اين شورا كه همراه با رونمايي از طوماري براي درخواست قطع رابطه با انگليس بود، اظهار كرد: معتقديم تخريب‌هاي داخل سفارت انگليس توسط ايادي خود اين كشور و براي تخريب چهره دانشجويان صورت گرفت.

وي ادامه داد: معتقديم كه تخريب‌هاي داخل سفارت انگليس و حركت‌هاي شورش‌گرايانه‌اي كه در تجمع مقابل سفارت انگليس رخ داد توسط ايادي خود اين كشور و براي تخريب چهره دانشجويان صورت گرفته است.

وي با اشاره به تجمع دانشجويان روز هشتم آذر مقابل سفارت انگليس افزود: ورود به سفارت برنامه‌ريزي نشده بود و در اين تجمع نيز نيروي انتظامي به وظيفه خود عمل كرد همان‌گونه كه دستگاه قضايي هم بايد به وظيفه خود عمل كند، اما ما همچنان پيگير هدف خود يعني قطع رابطه با انگليس خواهيم بود، ما تنها با كشوري ارتباط خواهيم داشت كه منافع ملت ما را نيز در نظر بگيرد و تسخير سفارت انگليس سيلي بود از طرف مردم به حاكمان يك درصدي اين كشور.

وي با تاكيد بر اين‌كه ملت ما همواره صلح‌دوست بوده است، ادامه داد: ملت ما بارها در حمايت از مردم فلسطين، قحطي‌زدگان سومالي و سيل‌زدگان مردم پاكستان صلح‌دوستي خود را اعلام كرده‌اند، اما ما اين را نيز مي‌گوييم كه هرگز از حقوق طبيعي مردم مظلوم چه در كشور خود و چه در ساير نقاط جهان كوتاه نخواهيم آمد.

نيك‌روش خاطرنشان كرد: كساني كه مدعي رابطه با ملت ايران هستند بايد بدانند كه رابطه بايد دوطرفه باشد و انگليس ثابت كرده است كه دنبال چنين رابطه‌اي نيست، ما دست انگليسي‌ها را در اعدام شيخ‌فضل الله نوري‌ها و تروريست‌هايي مانند القاعده و ريگي‌ها كه خود آن‌ها را بزرگ كرده‌اند فراموش نكرده‌ايم.

اين عضو شوراي متحصنين با اشاره به اخراج كارمندان سفارت ايران در لندن اظهار كرد: انگليس در اين موضوع اقدام عجولانه‌اي كرد و اكنون نيز پشيمان هستند. ما هرجاي دنيا كه ظلمي رخ دهد مقابل آن خواهيم ايستاد و هزينه آن را خواهيم پرداخت.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين نشست، محمدسعيد سرافراز ديگر عضو شوراي متحصنين اظهار كرد: اسنادي درباره فتنه‌گري‌هاي انگليس از باغ قلهك به دست آورده‌ايم كه به زودي آن را در دست نهادهاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران قرار خواهيم داد.

سرافراز افزود: موضوع تسخير باغ قلهك متفاوت از ورود به سفارت انگيس بوده است. تسخير قلهك كاملا توسط دانشجويان برنامه‌ريزي شده بود و برخلاف ادعاي غربي‌ها برنامه‌ريزي شده توسط حكومت يا دولت جمهوري اسلامي ايران نبوده بلكه حركتي خودجوش از سوي دانشجويان بود.

وي ادامه داد: قصد ما از تسخير باغ قلهك اين بود كه اين باغ را كه شايد نمي‌شد از طريق شكل ساختاري و شايد به دليل برخي محافظه‌كاري‌ها به دست آورد، گرفته و به دولت تحويل دهيم.

سرافراز خاطرنشان كرد: برخلاف ادعاهاي رسانه‌هاي غربي گروگان‌گيري و خسارتي در مورد قلهك صورت نگرفته و برخورد با شش نفر از افرادي كه در آن حضور داشته‌اند نيز كاملا محترمانه بوده است و در صورتي كه غربي‌ها بر ادعاهاي خود پافشاري كنند فيلم‌ها و تصاويري كه از باغ قلهك داريم را منتشر خواهيم كرد.

وي مهمترين بازتاب تسخير سفارت انگليس را در سطح منطقه دانست و گفت: ما كاري با دولت‌هاي يك درصدي نداريم و تنها به دنبال ارتباط با مردم هستيم، اين حركت دانشجويان نشان داد كه ملت ايران همواره استكبارستيز و انقلابي‌اند و چند قدم جلوتر از كشورهاي منطقه گام بر مي‌دارند.

اين عضو شورا در پايان با بيان اين‌كه «هشتم آذر آغازي بود بر شكست هيمنه مثلث شوم فتنه يعني آمريكا، انگليس و اسراييل» افزود: سايتي تحت عنوان 8 آذر با هدف مبارزه با اين مثلث شوم هفته آينده رونمايي خواهد شد.

در ادامه اين نشست مصطفي مستاجران سخنگوي شوراي متحصنين نيز به سخنراني پرداخت و با اشاره به جنايت‌هاي انگليس عليه ايران گفت: انگليس جنايت‌هاي بسياري در حق ملت ما مرتكب شده است كه به انحراف كشيده شدن مشروطه، قطحي سال‌هاي 1917 تا 1919 كه حدود 40 درصد مردم كشور ما تلف شده‌اند و كودتاي 28 مرداد بخشي از اين اقدامات است.

وي حمايت و هدايت تحريم‌ها عليه ايران، تهديدات نظامي، اعطاي پناهندگي به دشمنان ملت ايران، طراحي و پشتيباني از اقدامات تروريستي و اشغال غيرقانوني باغ قلهك و مسدود كردن ذخاير ارزي ايران را از ديگر اقدامات جنايتكارانه انگليس عنوان كرد و افزود: نقش مستقيم انگليس در فتنه سال 88 نيز كاملا روشن است و سفارت اين كشور به محلي براي طراحي و اجراي فتنه در سال 88 تبديل شده بود.

مستاجران تصريح كرد: ملت ما همواره در مقابل جنايت‌هاي انگليس ايستاده و پاسخ‌هاي محكمي به آن داده است كه انقلاب اسلامي و پيروزي نهايي در هشت سال دفاع مقدس نمونه‌هايي از اين ايستادگي‌هاست و اكنون نيز با پيشرفت‌هاي مختلفي كه علي‌رغم تحريم‌ها به دست آورده است توانسته در مقابل اين جنايت‌ها بايستد.

وي با اشاره به تجمع دانشجويان در هشتم آذر مقابل سفارت انگليس اظهار كرد: ما به مناسبت شهادت شهيد شهرياري و در اعلام اين مطلب به انگليس كه ظلم‌هاي اين كشور را از ياد نبرده‌ايم تصميم به تجمع در مقابل سفارت و انجام كارهاي نماديني چون قفل زدن به در سفارت انگليس و دستگيري نمادين سفير اين كشور گرفتيم، اما اتفاقي كه رخ داد و دانشجويان وارد سفارت انگليس شدند، ناشي از خشم ملت ايران از اقدامات اين كشور بود و علي‌رغم ممانعت نيروي انتظامي مردم وارد سفارت شدند.

وي تصريح كرد: قصد ما ماندن در سفارت انگليس نبود و برنامه‌ريزي‌اي نيز براي ورود به آن نداشتيم، لذا خروج ما هم از سفارت به خاطر ترس و يا چيز ديگري نبود اگر مي‌خواستيم ما نيز مي‌توانستيم مثل رجب‌بيگي‌ها در سفارت بمانيم، اما تصميم به اين كار نداشتيم و تنها مي‌خواستيم هيمنه پوشالي انگليس شكسته شود.

مستاجران گفت: اقدام انگليس در اخراج كارمندان سفارت ايران از اين كشور موجب خرسندي ما و سرعت بخشيدن در رسيدن به هدفمان شد. اكنون عقيده داريم كه انگليس به توصيه آمريكا متوجه شده است كه قطع رابطه با ايران به ضرر آن‌ها و به سود ما تمام خواهد شد. انگليس دوست ندارد فرصت وجود لانه جاسوسي و فتنه‌گري خود را از دست بدهد، لذا تلاش مي‌كند كه روابط خود با ايران را به حالت قبلي برگرداند.

مستاجران گفت: طوماري كه شايد بلندتر از ارتفاع برج ميلاد باشد براي درخواست قطع رابطه با انگليس در حال امضا شدن از نقاط مختلف كشور است.

مستاجران گفت: ورود به باغ قلهك كاملا برنامه‌ريزي شده بود، چراكه اين باغ‌ را حق ملت ايران مي‌دانيم و معتقديم توسط انگليس غصب شده و بايد به ملت ايران بازگردانده شود.

اين عضو شوراي متحصنين در پايان با بيان اين‌كه «استقبال پرشور از كارمندان سفارت انگليس در فرودگاه مهرآباد استقبال از قطع رابطه با انگليس بود» افزود: به دولت‌هاي كشورهاي غربي توصيه مي‌كنيم در پازل انگليس و‌ آمريكا بازي نكنند چراكه مانند كشور نروژ كه پس از يك هفته پشيمان شد و به سفارت خود برگشت پشيمان مي‌شوند و اميدواريم كه 99 درصد مردم كشورهاي انگليس و‌ آمريكا بتوانند حكومت را از دست يك درصدي‌ها گرفته و حكومت 99 درصدي خود را تشكيل دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها