کد خبر: ۳۰۰۷۲۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۷     ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
فيروز کريمي سرمربي ملوان در گفت‌وگو با ورزش سه از آمادگي تيمش براي بازي سپاهان مي‌ گويد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، فیروز کریمی حتی عقیده دارد با روندی که ملوان در پیش گرفته، می‌ تواند مثل فصل گذشته به رتبه های بالای جدول صعود کرده و حتی مدعی باشد. به این گفت‌وگو توجه کنید:

سپاهان از پایه های اصلی فوتبال ماست

الحمدالله اوضاع ملوان خوب است. این هفته با یک تیم باشخصیت که از پایه های اصلی فوتبال ما است و در یک دهه اخیر در کورس قهرمانی قرار داشته، بازی داریم. سپاهانی که از لحاظ تیمی با سه، چهار تیم بالای جدول برای کسب مقام قهرمانی رقابت می‌ کنند البته ملوان هم در کنار سایر تیم های بالانشین این شانس را دارد. ما با یک دیدگاه با اعتبار و با شخصیت به مصاف این تیم می‌ رویم. شناخت کافی از سپاهان داریم و در هفته اخیر به کرات نقاط ضعف و قوت حریفمان را مورد ارزیابی قرار دادیم، با استفاده از گزینه های مناسب چه در بخش حمله و چه در بخش دفاع و سایر خطوط مقابل این تیم قرار می‌ گیریم.

باید کاری کنیم که ترس از سقوط نداشته باشیم

دو هفته تعطیلی لیگ این فرصت و مجال را به ما داد نسبت به عملکردمان از ابتدای نیم فصل دوم بازبینی دقیق داشته باشیم. لطف خدا و زحمات و تلاش جمعی بچه ها و یکدلی و یکرنگی ماحصل نتایج خوبمان شد. به دور از حاشیه و غرور کار می‌ کنیم و قصدمان این است که چنین نتایجی ادامه دار باشد. باید کاری کنیم که در پایان نیم فصل دوم، شرایط به نوعی نباشد که ترس سقوط از لیگ‌برتر را داشته باشیم. باید هر طور شده ملوان را در لیگ حفظ کنیم و پیش مردم، مدیران و مسوولین شرمنده نشویم.

بچه ها در یک سطح قرار دارند

مشکلات احمد آهی و سیدجلال رافخایی به طور صددرصد مرتفع نشدند و این دو نمی‌ توانند ما را در بازی با سپاهان همراهی کنند. اگر یارانمان را به طور کامل در اختیار داشتیم مسلما یک روند مناسب تر را طی می‌ کردیم. گرچه بچه های ما در یک سطح قرار دارند و امکان جایگزینی یکی، دو مهره را داریم ولی امیدوارم نیازمند جابجایی های بیشتری نباشیم.

ملوان در قید حیات است

ملوان در تعطیلات 50 روز لیگ تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته. چه همکاران قبل از ما و چه بازیکنانی که در نیم فصل اول کنار ملوان بودند، تمام تلاششان را کردند و هیچ کوتاهی ای انجام ندادند. بنابراین مهم نیست که موفق بودند یا نه؛ به این دلیل که تلاش، ممارست، گذشت و حتی بالاتر از آن ایثار که در همه جای دنیا و در همه امور قابل توجه است. در نیم فصل او مجموعه ملوان تلاش صادقانه ای انجام داد اما متاسفانه نتوانست نتیجه بگیرد. بحث من این است که اعم از مدیریت، کادرفنی و بازیکنان تمام تلاششان را کردند تا ملوان را حفظ کنند اما در حال حاضر این تیم نزد ما امانت است و نباید کاری کنیم که پیش تاریخ ملوان شرمنده شویم زیرا این تیم نه مربوط به گذشته هاست و نه مربوط به آینده، ملوان در حال حاضر در قید حیات است و وظیفه ما این است که از آن خوب محافظت کنیم.

مهمترین امر حفظ ملوان در لیگ است

اگر جدول لیگ‌برتر را به دو قسمت یک سوم میانی بالای جدول و یک سوم میانی پایین جدول تقسیم کنیم و ملوان بتواند بین این دو قرار بگیرد، به نظر من کار بزرگی انجام داده. سوا از رتبه ای که ملوان قرار است کسب کند، مهمترین امر حفظ این تیم است، نکته ای که به آن اشاره کرده بودم.

عدم حضور استقلال و سپاهان از اعتبار لیگ قهرمانان آسیا کم کرد

من بازی های نمایندگانمان در آسیا را به دلیل همزمانی با تمرینات ملوان نتوانستم پیگیری کنم. اما در مورد عدم حضور تیم هایی مثل استقلال و سپاهان باید بگویم که این مساله جذابیت مسابقات را کم می‌ کند و روی تمام بازی های لیگ قهرمانان آسیا تاثیر می‌ گذارد. این دو تیم سابقه زیادی در آسیا دارند. بخصوص استقلال که سابقه قهرمانی نیز دارد و اگر امسال سپاهان و استقلال حضور داشتند می‌ توانستند به اعتبار این جام اضافه کنند ولی نفت و فولاد تیم هایی هستند که در این فصل ارائه گر فوتبال خوب و روبه جلو بودند و به نوعی حقشان است که در آسیا حضور داشته باشند، به جمع این دو تیم تراکتورسازی را نیز اضافه کنید.

آقا فرهاد بارها خودش را ثابت کرد

اطمینان داشته باشید که فرهاد کاظمی که قبلا شاگرد من بوده، می‌ تواند راه‌آهن را از این وضعیت خارج کند به شرط آنکه این مجموعه به شکل درست، هماهنگ و برنامه ریزی شده با تفکرات او حرکت کنند و گام بردارند. آقا فرهاد بارها توانمندی های خودش را نشان داده و رزومه ای که دارد فقط به دلیل توانایی های فردی خودش بوده. امیدوارم که او بتواند تیم ریشه دار راه‌آهن را از این شرایط سخت با همراهی و همگامی بازیکنان این تیم نجات دهد.

نزدیکی تیم ها به هم را باید به فال نیک گرفت

تیم ها لیگ‌برتری چه در انتهای جدول و چه در بالای جدول به همدیگر نزدیک هستند و باید این قضیه را به فال نیک گرفت چون باعث می‌ شود هم تیم های بالا و هم تیم های پایین باارزش شوند. به طور کلی سبک فوتبال ما چه در قالب باشگاهی و چه در قالب ملی از نمایشی که امروز ارائه می‌ دهیم بالاتر است و باتوجه به ویژگی هایی که در فوتبال ما وجود دارد می‌ توانیم از چیزی که در حال حاضر ارائه می‌ شود، بازی های سطح بالاتری را شاهد باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها