کد خبر: ۳۰۰۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۲۱ آذر ۱۳۹۰
هزاران زن ایتالیایی روز یکشنبه برای احقاق حقوق خود و پایان دادن به تبعیض تظاهرات کردند و "فرهنگ ابتذال" را عامل بحران کنونی این کشور دانستند.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، تظاهرات زنان ایتالیایی پس از تظاهرات گسترده ماه فوریه صورت می‌گیرد که در آن سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا را به شدت مورد انتقاد قرار دادند. 
کریستینا کامنچینی یکی از رهبران جنبش زنان موسوم به " اگر الآن نه، پس کی؟" گفت: دولت تغییر کرده ولی کشور تغییر نکرده است.
 
وی افزود: زنان عقب نخواهند نشست. آنها همچنان می‌گویند که ما می‌خواهیم کار کنیم، بچه داشته باشیم و در کانون برنامه توسعه(کشور) قرار بگیریم. 
 
این فعال حقوق زنان در جریان این تجمع که در میدان "پیازا دل پاپولو" واقع در مرکز رم برگزار شد گفت: ما به دولت می‌گوییم رفاه زنان یک امر هزینه‌ بر نیست بلکه یک سرمایه گذاری است. 
 
مسئولان برگزاری این تظاهرات اعلام کردند که 20 هزار تن در این تجمع در مرکز رم و دیگر شهرهای ایتالیا نظیر تورین و ونیز شرکت کردند. 
 
هدف این جنبش حفاظت از حقوق زنان شامل حق کار، تضمین کمک به مادران جوان و مبارزه با تبعیض است. 
 
نیچی وندولا رهبر حزب چپ‌گرای ایتالیا گفت: بدهی کشور و بحران سیاسی آن به دلیل فرهنگ ابتذال است.
 
جولیا بونجورنو نماینده سابق پارلمان ایتالیا از حزب برلوسکنی خواستار تغییر قانون اساسی شد و گفت: در مرکز رم یک مهدکودک وجود ندارد و در پارلمان به جای یک مهدکودک، آرایشگاه وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها