کد خبر: ۲۹۹۵۴
زمان انتشار: ۱۶:۵۳     ۲۰ آذر ۱۳۹۰
حکمت و اندیشه ی پشت سر این برخورد سیستمداران کشورمان با خباثت‌های انگلیس در ایران داشته‌اند برای بنده مبهم و پوشیده‌است.
پایگاه هم اندیشی یاران انقلاب اسلامی پیرامون تسخیر سفارت انگلیس توسط مردم انقلابی کشورمان و همینطور تصویب قطعنامه‌های اخیر برعلیه اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل با دکتر صادق الحسینی کارشناس مسائل خاور میانه گفتگویی را انجام داده که متن آن در ادامه آمده‌است:

برخورد ضعیف دستگاه دیپلماسی ایران

به عنوان یک هموطن مسلمان ایرانی عقیده بنده این است که سفارت انگلستان طبق اطلاعاتی که طی سالهای پیروزی انقلاب اسلامی از این کشور و سفارت آن در کشورمان بدست آمده‌است به این نتیجه می‌رسیم که عملکرد آنها شبیه به لانه‌ی جاسوسی آمریکا بوده و هست و تفاوت چندانی با لانه جاسوسی آمریکا در آن نمی‌بینم.

انتظار بود که تشرها و مواضع جدی‌تر و قوی‌تر و شفاف‌تری از آنها از ابتدای کار صادر می‌شد تا به این روز دچار نشویم که این چنین جسارت‌هایی از سوی استعمار پیر به دولت، ملت، فرهنگ،تاریخ و هویت ملی و انقلابی و اسلامی ایران وارد شود.

تا حدی که دیدیم عجله و علاقه‌مندی انگلیس در اعلام جنگ اقتصادی با ایران از شیطان بزرگ آمریکا بیشتر و شدیدتر بود. مسئله بانک مرکزی و تشدید تحریم‌های مالی و غیر مالی علیه جمهوری اسلامی ایران و در واقع مردم ایران موید این مسئله است.

دولتی که به صورت عدوانی به حقوق ملت ایران تجاوز می‌کند، طبیعی است که ملت ایران نیز جواب غضبناک، قوی و شدیدی به این دولت و سفارت آن در ایران که پایگاه فتنه بر علیه نظام ایران است داشته‌باشند.

من فکر می‌کنم این‌چنین پیامی از طرف ملت ایران به دولت انگلیس لازم بود تا درسی برای سایر سفارت‌خانه‌های حامی و همراه انگلیس و در واقع لانه‌های جاسوسی دیگر در ایران باشد.

تفاوتی بین سفارت انگلیس و سفارت آمریکا وجود ندارد

البته باید از یاد نبریم که انگلیسی‌ها در فتنه 88 خود را مرتکب جرائم بزرگی کردند، دخالت مستقیم سفارت انگلیس در فتنه88 و گشودن درب سفارتخانه به سوی اختشاشگرانی که علیه عدالت عمومی و نظام اسلامی فتنه گری کردند و اعلام این که هرگونه مشکلی برای فتنه گران – زخمی، فراری  . . . . – وجود داشته‌باشد ما تمام کمک‌های لازم را برای آنها فراهم می نماییم.

اضافه بر اینکه اعترافات شخصی که که با حدود 50 نفر جلساتی برعلیه امنیت عمومی کشور و براندازی نظام برگزار می‌کرد که دقیقا این همان کاری است که جاسوسان CIA در بیروت بر علیه حزب ا... لبنان انجام می‌داد.

چه تفاوتی بین عملکرد سفارت انگلیس و عملکرد لانه جاسوسی آمریکا و سیا وجود دارد؟! هردو سفارتخانه یک مسیر و یک خط مشی را دنبال می‌کنند و با هر دو باید یکسان برخورد شود. یعنی سفارت انگلیس هم باید تعطیل شود.

احساس می‌کنم دولت ایران از ابتدا باید محکم‌تر عمل می‌کرد، ولی متاسفانه دیر عمل کرد و وقتی هم که وارد میدان شد ناقص عمل کرد و دیدیم که تا حدودی از دانشجویان و مردم انقلابی گله‌مند بود که این مسئله برای من موجب تعجب زیادی شد.

بله این مسئله صحیح است که دستگاه دیپلماسی کشور باید برخورد خاص خود را داشته باشد و با دستگاه‌های دیگر کشور عکس العمل متفاوتی داشته‌باشد، ولی نه به این شدت و غلظت که به مردم کشور خودش اعتراض کند، کاری که انگلیس‌ها هرگز در این گونه موارد انجام نمی‌دهند.

قطعنامه‌های پیشنهادی ایران و تصویب 9 قطعنامه برعلیه اسرائیل

در تصویب این قطعنامه‌ها بر علیه کشورهای غاصب از جمله اسرائیل، برخی کشورهای غربی مثل آمریکا و اسرائیل معترض بودند و برخی دیگر رای ممتنع داشتند. پس حامیان استکبار از این گروه موافق قطعنامه‌های علیه اسرائیل خارج شده‌اند و در رای به این 9 قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی نقشی ندارند.

اگر این کشورها رای موافق به این قطعنامه ها می‌دادند بله ما نیز قضاوتمان این گونه بود که هدف از تصویب این قطعنامه انحراف آراء‌و افکار عمومی جهان بوده‌است. در صورتی که مسئله به نحو دیگری رقم خورده‌است.

جهان سوم در اعتراض به کارشکنی‌ها و وتوهایی که عموما در شورای امنیت علیه قطعنامه‌های علیه اسرائیل و غرب انجام می‌شد و این شورا نیز آن را قبول می‌کرد و عملی می‌ساخت، از طریق دیگری وارد شد و این قطعنامه ها را به تصویب رساند یعنی در مجمع عمومی سازمان ملل که در آن دیگر حق وتویی وجود ندارد.

احساس بنده این است که یک فضای عمومی در جهان برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی در فضایی غیر از فضای شورای امنیت بوجود آمده است.

این مسئله بعد از سایه انداختن شورای امنیت بر تمامی سازمان‌های بین المللی‌است که عملا سازمان‌های بین المللی را به ابزاری در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل ساخته‌است. یعنی احساس عمومی ملتهای جهان و کشورهای مختلف بخصوص کشورهای جنوب و جهان سوم اینگونه شده‌است که ما می‌توانیم وتوهای حاکم بر تمام قطعنامه های ضد استعماری را شکسته و صدای خودرا به تمام کشورهای جهان و مستکبرین برسانیم  و بگوییم که اگر شما ابزاری به نام شورای امنیت و وتو در دست دارید ما نیز از طریق دیگری می‌توانیم این رژیم غاصب و غیر مشروع را محکوم کنیم.

این نشانه‌ای از آگاهی و بیداری ملت‌های جهان و اراده‌ی قوی‌تر آنها در مقابل استعمار جهانی بخصوص آمریکا و صهیونیسم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها