کد خبر: ۲۹۹۴۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
در روز دوم رزمايش پيامبر اعظم(ص) ۹ سلاح‌هاي مختلفي از سوي نيروي زميني سپاه به کارگيري شد. مرحله دوم اين رزمايش صبح امروز با محوريت نيروي زميني سپاه در منطقه جاسک به سيريک آغاز شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در اين مرحله سلاح‌هاي متنوعي توسط نيروي زميني سپاه به کار گرفته مي‌شود که در ادامه با آنها اشاره مي‌کنيم.

* آر‌پي‌اچ

پرنده‌هاي شناسايي بدون سرنشيني که قابليت پرواز در روز و شب را دارند. اين پرنده‌ها توان پرواز با برد 7 کيلومتر رفت و 7 کيلومتر برگشت را دارا هستند و مي‌توانند تصويربرداري و عکس‌برداري از مواضع هدف داشته باشند.

* جمرات

اين سلاح مانند يک موشک کروز بدون موتور عمل کرده و از ژايروپلند پرتاب مي‌شود اين سلاح با دقت يک متر و برد 14 کيلومتر مي‌تواند اهداف را منهدم کند.

* رميت

اين يک مين کنار جاده‌اي عليه خودروهاي زرهي است که مي‌تواند با دقت و حجم بالاي انفجار به وسيله ريموت کنترل، يک ستون زرهي را در شعاع 100تا 150 متري منهدم کند. اين سلاح همچنين مي‌تواند عليه نفرات دشمن تا 100 نفر به کارگيري شود.

* صياد

مين جهنده‌اي است که تا ارتفاع 10 تا 15 متر از زمين بلند و در هوا منفجر مي‌شود از اين سلاح عليه بالگردها استفاده مي‌شود.

*واصل

اين سلاح مواد انفجاري را با موشک‌‌هاي کوچک خود به 100 متر جلوتر پرتاپ مي‌کند اين قابليت مي‌تواند توان نيروهاي ما را در مقابله با نفرات و خودروهاي دشمن افزايش دهد. واصل قابليت اين را دارد که بدون حضور نفر در کنار خود عمل کند.

* خيبر

مواد انفجاري که قدرت آن دو برابر قدرت تي‌ان‌تي است. از خيبر مي‌توان در سر جنگي سلاح‌ها براي افزايش توان تخريب و انهدام بهره برد.

* نصير

تيربار 12.7 ميليمتري چرخشي شش لولي است که عليه اهداف و موشک‌هاي کروز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين تيربار توان شليک 2400 تير در دقيقه را دارا است.

* عاصفه

اين سامانه قادر است به صورت چرخشي، با نواخت تير 900 الي 1200 تير در دقيقه ضد موشک‌هاي کروز و پرنده‌هاي ارتفاع پست متخاصم به کار گرفته شود.عاصف يک تيربار 23 ميليمتري و سه لول است.

* آرش

سلاح تک تيرانداز 20 ميليمتري که در اختيار نيروهاي پياده سپاه قرار دارد.

* ربات مسلح

اين ربات مسلح با 5 کيلومتر برد مجهز به سلاح 7.6 ميليمتري و قابليت انهدام اهداف است.

* ديوارهاي مولتي سلول

ديوارهاي سريع‌النصبي است که براي مقابله با انفجارات و آر.پي‌.جي از آن بهره مي‌برند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها