کد خبر: ۲۹۹۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۲ آذر ۱۳۹۰
به گزارش سرویس بین الملل 598 به نقل از منابع خبری،‌ مردم اردن با برگزاری تظاهراتی گسترده در شماری از استان‌های این کشور تحت عنوان "دولت قانون و محاکمه افراد فاسد" خواهان تسریع در روند اصلاحات و انحلال پارلمان شدند. 
تظاهرات‌ کنندگان در شماری از استان‌های این کشور از جمله امان، پایتخت اردن الکرک، استان جنوبی العقبه، الطفیلة، معان و استان "اربد" و "الزرقاء" در شمال این کشور بر خواسته‌های خود مبنی بر تسریع در روند اصلاحات، مجازات کسانی که ارزش‌های ملی را زیر پا می‌گذارند، انحلال پارلمان و اعطای رای اعتماد به دولت‌های منتخب تاکید کردند.
این تظاهرات که با حضور شماری از اسلام‌گراها و از سوی ائتلاف جوانان اردن برگزار شده بود، از مقابل مسجد الحسینی در مرکز امان آغاز شد.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر سر دادن شعارهایی تحکیم دولت قانون، رسیدگی به پرونده‌های خصوصی‌سازی، بازگرداندن اموال غارت‌ شده به صاحبانشان، پایان دادن به دخالت‌ها در روند سیاسی و فراهم کردن نیازهای معیشتی مردم را خواستار شدند.
همچنین گروه اعضای جنبش اسلامی اردن نیز با تجمع در صحن مسجد دانشگاه اردن دستگیری اراذل و اوباش و تشکیل دولت نجات ملی را خواستار شده و بر پیروی دولت از قاعده "ملت منبع تصمیم‌گیری‌های دولت"، تاکید کردند.
نمر عساف، یکی از اعضای دفتر اجرایی حزب کار اسلامی در این خصوص گفت: دولت باید ضمن پایان دادن به دخالت‌ها و برگزاری انتخابات شفاف عاملان فساد در کشور را مجازات کند.
همچنین شماری از ساکنان استان جنوبی الکرک با برگزاری تظاهراتی در مقابل مسجد العمری دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود، "ملت خواهان محاکمه فاسدان است"، "ملت خواهان اصلاح نظام است" و "ملت خواهان تطبیق قوانین با اسلام است". تظاهرکنندگان بر مبارزه دولت با فساد و محاکمه عاملان فساد تاکید کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها