کد خبر: ۲۹۹۲۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
جهانگیری پیرامون آمار تورم رئیس دولت یازدهم داد و انتقادهای جدید به دولت را «بی‌اطلاعی در حوزه اقتصادی» نامید همچنین معاون اول دولت یازدهم از پرداخت یارانه‌ها «گلایه» دارد؛ او پرداخت یارانه نقدی را در دولت احمدی نژاد «اشتباه» تلقی کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، جهانگیری پیرامون آمار تورم رئیس دولت یازدهم داد و انتقادهای جدید به دولت را «بی‌اطلاعی در حوزه اقتصادی» نامید همچنین معاون اول دولت یازدهم از پرداخت یارانه‌ها «گلایه» دارد؛ او پرداخت یارانه نقدی را در دولت احمدی نژاد «اشتباه» تلقی کرد.

روزنامه ایران در صفحه سیاسی خود پیرامون اظهارات معاون اول نوشت «در مدت 18 ماه با سیاست حاکمیت انضباط پولی و مالی در تصمیمات دولت شاهدیم که تورم بالای مهرماه 92 به تورم 7/15 درصد در بهمن 93 رسید. جهانگیری در ادامه به عملکرد برخی رسانه‌ها از سر بی اطلاعی در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: رئیسجمهوری اشاره کردند که تورم بهمن ماه صفر بوده است.

اما یکی از روزنامه‌ها نوشته بود این گفته رئیسجمهوری در حالی است که به گزارش مرکز آمار تورم 7/15 درصد است. وی افزود: باید توضیح دهیم که تورم به 3 صورت اعلام می‌شود یکی تورم سالانه که 7/15 درصد است دوم تورم ماهانه که برای بهمن ماه صفر اعلام شد و سوم تورم نقطه‌ای که حدود 4/14 درصد است.معاون اول رئیسجمهوری با اشاره به اینکه تغییر قیمت انرژی مهم‌ترین تصمیمی بود که در حوزه اقتصاد گرفته شد، اظهار کرد: سالانه 42 هزار میلیارد تومان از منابع یارانه به صورت نقدی توزیع می‌شود و این درحالی است که درآمد حاصل از یارانه به سختی به 33 هزار میلیارد تومان می‌رسد بنابراین باید از بودجه نفت بین مردم توزیع کنیم و پیش بینی می‌شود که 16 هزار میلیارد تومان در سال 94 برای یارانه کسری داشته باشیم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
۰
۰
هنگام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تمام کاندیداها موافق پرداخت یارانه ها بودند حالا چرا مخالف انچه گفته شده حرف زده می شود .حتما می خواهید در انتخابات بعدی پرداخت یارانه ها را با مبلغ بیشتر تبلیغ کنید تا رای بیاورید .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها