کد خبر: ۲۹۸۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۲۰ آذر ۱۳۹۰
در آستانه پایان مهلت حضور نیروهای آمریکایی در عراق، پروژه جدید ایالات متحده برای ایجاد نا امنی و تحرکات تروریستی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، کاروان خودروی جلال طالباني هدف حمله تروريستي قرار گرفت کاروان خودروی محافظان "جلال طالبانی" رئیس جمهور عراق شب‌ گذشته‌ در استان کرکوک، مورد حمله‌ تروریستی افراد ناشناس قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، در این حمله‌ تروریستی یکی از محافظان رئیس جمهور عراق کشته‌ و دست کم یک تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس اين گزارش، در هنگام این حمله، طالباني در محل حادثه‌ حضور نداشته‌ و تنها محافظان وی که‌ قصد عزیمت به‌ استان سلیمانیه‌ را داشته‌اند ، هدف قرار گرفته اند.

گفتني است، تاکنون دفتر ریاست جمهوری عراق در این باره‌ اظهار نظر نكرده است.

 مساله ناامني و حملات تروريستي درعراق از يك سو ناشي از حضور نيروهاي تروريستي همچون القاعده است که شاخص های بسیاری نشان می دهند این گروه اساساً امریکایی می باشد؛ و ديگر عامل نا امنی در عراق وجود نيروهاي سياسي كه به فرايند مردم سالاري اعتقاد ندارند و با تلاش در ايجاد ناامني ها و فشار بر دولت، می خواهند از اين طريق دولت را تضعيف كرده تا بتوانند در گام های بعدي قدرت را تصاحب كنند. شواهد گویای آن است که این گروه نیز از ارتش آمریکا خط و مش می گیرد.  

با توجه به اینکه امريكا اصلی ترین عنصر ناامني در عراق است و نیز زمان خروج نیروهای نظامی آمریکا هم فرا رسیده است احتمال قریب به یقین می رود این حمله تروریستی ناکام مانده ماموریتی از پیش تعیین شده از سوی خود آمریکایی ها است تا با این انفجارها دولت قانونی نوری المالکی را تحت فشار قرار داده و بین سران کشور عراق ایجاد اختلافات قومی کند تا با استفاده از نا آرامی هایی به وجود آمده به اهداف خود برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها