کد خبر: ۲۹۸۳۷
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۱۹ آذر ۱۳۹۰
كيهان: نمايش هواپيماي جاسوسي فوق مدرن و به غنيمت گرفته شده آمريكا در ايران، اسباب شرمندگي يك همكار سازمان سيا را فراهم كرد.
نيما راشدان در كنار مجيد محمدي و رضا تقي زاده و... يكي از چند طوطي سخنگوي راديو فرداست كه معمولا به جاي طرف آمريكايي اقدام به انتحار مي كنند و به واسطه مصاحبه هاي سفارشي به انكار و تخطئه اخبار منتشره از سوي جمهوري اسلامي مي پردازند.
در ماجراي اخير به غنيمت گرفته شدن پهپاد جاسوسي فوق مدرن آمريكايي نيز، راشدان روز پنج شنبه و چند ساعت قبل از انتشار تصاوير اين هواپيما، به مصاحبه با راديو زمانه پرداخت و بي خبر از ادامه سناريو توسط ايران، ادعا كرد: من تصور نمي كنم ايران از نظر فني بتواند چنين هواپيماي تجسسي را ساقط كند يا كنترل آن را به دست بگيرد. فكر مي كنم كس ديگري هم كه قدري با مختصات فني اين نوع هواپيما آشنا باشد، چنين ادعايي را تاييد نكرده است. آن چيزي كه راجع به آن صحبت مي شود، اين است كه احتمالا اين هواپيما يك نقص فني داشته و به خاطر اين نقص فني از ادامه پرواز بازمانده و يك جايي گم شده و بعد نيروهاي ايراني توانستند به شكلي به هر حال آنرا پيدا كنند[!] البته به شرطي كه ادعاي شان درست باشد. چون قبلا هم كه اين ادعا را مطرح كرده بودند هيچ وقت نتوانستند اثبات كنند. ولي اگر ادعاي شان هم درست باشد، احتمالا توانسته اند بخشي از باقي مانده هاي [!!] هواپيمايي را كه به صورت فني دچار نقص شده و از پرواز بازمانده و سقوط كرده، را به دست آورند. اين متفاوت است با در اختيار گرفتن كنترل اين هواپيما يا حتي نفوذ به سيستم ارتباطي اين هواپيما... اين هواپيماها خودپرواز شده اند تا خودشان بتوانند خودشان را مديريت كنند و حتي اگر ارتباط با مركز كنترل را از دست دادند، بتوانند به پايگاه برگردند.
چند ساعت بعد از اين اظهارات، هواپيما RQ170 آمريكايي از سوي سپاه پاسداران به نمايش درآمد و اين به اين معنا بود كه هواپيما سالم به زمين نشانده شده است. حال آن كه اگر هواپيما خود دچار نقص فني مي شد و يا حتي از سوي پدافند هوايي ايران مورد اصابت قرار مي گرفت، در همان آسمان يا در اثر اصابت شديد به زمين منفجر مي شد.
يادآور مي شود سازمان سيا در كنار استخدام برخي عناصر سلفي و وهابي براي عمليات هاي انتحاري-تروريستي، شماري از شبه روشنفكران و دست به قلم ها را نيز با مواجب اندك به خدمت گرفته تا هر جا كه مقامات اين سازمان خود نمي توانند ادعاهايي سخيف و مبتذل را مطرح كنند، آن را از زبان همين افراد انتحاري رسانه اي كنند و به ترديد و تشكيك بپردازند. راشدان مدتي با برخي نشريات زنجيره اي در ايران -نظير صبح امروز- همكاري مي كرد و سپس از كشور گريخت.
در موضوع پيشرفت هاي مربوط به حوزه هاي هسته اي، هوا-فضا، موشكي، سايبري، سلول هاي بنيادين و... نيز غالبا رسانه هاي آمريكايي ترجيح داده اند از همين طيف شبه روشنفكران براي انكار پيشرفت ها استفاده كنند اما گذر زمان ابتذال نهفته در رفتار اين طيف را نشان داده است.
ظريفي مي گفت اين عده از اصلاح طلبان فراري شبيه ميمون هايي هستند كه لوطي هاي قديم تهران براي معركه با خود مي آوردند و با اشاره لوطي جاي دوست و دشمن را نشان مي دادند با اين تفاوت كه ميمون هاي فراري و پناهنده هميشه جاي دوست و دشمن را اشتباه مي كنند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها