کد خبر: ۲۹۸۳۶۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
براساس يافته هاي دانشگاه هاي شيکاگو،هاروارد و ييل امريکا ،ميزان آلودگي هواي دهلي نو پابتخت هندوستان که به عنوان يکي از آلوده ترين شهرهاي جهان نام گرفته، سبب کاهش 3 ساله عمر متوسط هندي ها شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، براساس يافته هاي اين گزارش 660 ميليون نفر از جمعيت يک ميليارد و 200 ميليون نفري اين کشور در مناطقي زندگي مي کنند که ميزان ذرات معلق در هوا بسيار بالاتر از استاندارد هند است .

براساس اين گزارش ،در صورتي که هند بتواند ميزان آلاينده هاي هوا در اين کشور را کاهش دهد بيش از نيمي از جمعيت اين کشور که درمعرض آلودگي هوا قرار دارند حدود 3.2 سال به طول عمرشان افزوده مي شود.

در اين گزارش آمده است که در صورت مطابقت ميزان آلودگي هوا با استاندارد هاي کيفيت هواي هند مي تواند 2.1 ميليارد سال زندگي را نجات دهد.

'مايکل گرين استون' يکي از ناشران اين گزارش گفت: تمرکز هند تنها بر رشد قرار گرفته است و اين امر سبب بي توجهي به عواقب آلودگي هوا بر سلامت افراد شده است .

به گفته کارشناسان بهداشتي، آلودگي هوا سبب مرگ زود افراد مي شود و اين امر بر رشد کشورها تاثير منفي مي گذارد .

کارشناسان مي گويند: آلودگي شديد هوا بر کيفيت کار در محيط هاي اداري تاثير منفي مي گذارد، مدت زمان بيماري ها را افزايش مي دهد و هزينه هاي درمان را به طور قابل توجهي بالا مي برد.

اين گزارش جديد در حالي منتشر شد که هفته گذشته سازمان بهداشت جهاني در گزارش خود اعلام کرد که 13 از 20 شهر آلوده جهان در هند قرار دارد و دهلي نو پايتخت هند آلوده ترين هوا را دربين اين شهرها دارد.

براساس اين گزارش، هند داراي بالاترين آمار مرگ و مير به دليل بيماري هاي مزمن تنفسي در جهان را دارد.

سازمان بهداشت جهاني حد مجاز استاندارد روزانه ذرات معلق کوچک تر از 2.5ميکرون را 10 ميکروگرم در هر مترمکعب هواي آزاد تعيين کرده است.

دهلي نو با بيش از 18 ميليون نفر جمعيت پنجمين شهر پرجمعيت جهان است.

در سالهاي اخير دولت هند با اجراي طرح هاي گسترش حمل و نقل عمومي و خودروهاي برقي براي کاهش آلودگي شهرهاي بزرگ تلاش کرده اما با توجه به مهاجرت روزافزون روستاييان به شهرهاي بزرگ و افزايش تعداد خودروها مشکل آلودگي هوا همچنان بعنوان يکي از مشکلات اصلي اين کلانشهر مطرح است.

به گفته ساکنان دهلي علاوه بر آلودگي هوا اين کلان شهر به دليل ضعف شديد در مديريت شهري از جمله شهرداري با آلودگي شديد پخش زباله و فاضلاب روبه رو است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها