کد خبر: ۲۹۸۲۱
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۱۹ آذر ۱۳۹۰
قتل 7 نفر به خاطر باخت پرسپولیس، استفاده از 2 كودك براي سرقت، دعوا در سرویس دانشگاه با قتل پايان يافت و آزادسازي پلک چشم کودک ۸ ساله از لابه لاي زيپ لباس از مهمترین اخبار حوادث 24 ساعت گذشته است.
*قتل 7 نفر به خاطر باخت پرسپولیس
 
به گزارش 598 به نقل از مشرق، مردي كه در داربي 71 دو تيم استقلال و پيروزي از ناسزاگويي به تيم محبوبش خشمگين شده و هفت نفر را به رگبار بسته بود در بازجويي‌ها اعلام كرد زمان قتل در حالت عادي قرار نداشت.

روز 25شهريور درحالي‌كه دو تيم استقلال و پيروزي براي هفتادويكمين مرتبه رودرروي هم قرار گرفته بودند، مردي اصفهاني كه ساكن محله ورنامخواست زرين‌شهر بود با اين اميد كه تيم پرسپوليس برنده بازي باشد پاي تلويزيون نشست.
 
او با دقت و حساسيت بازي را دنبال مي‌كرد، اما وقتي تيم محبوبش اولين گل را خورد به شدت عصبي شد. وي با اين اميد كه نتيجه تغيير كند همچنان به گيرنده‌اش چشم دوخته بود كه ناگهان مجتبي جباري دومين گل را وارد دروازه پرسپوليس كرد پس از آن بود كه اين مرد ديگر نتوانست خودش را كنترل كند و درحالي‌كه بسيار عصباني بود به كوچه رفت و شروع به ناسزاگويي به تيم مقابل كرد در اين بين مردي 65ساله به نام «خدامراد» كه از اهالي همان محله و طرفدار تيم ديگر بود حرف‌هاي مرد ميانسال را شنيد و با او به دليل توهين‌هاي فوتبالي درگير شد اين دو از پيش نيز با هم به شدت اختلاف داشتند و رفتار هوادار پيروزي بهانه تازه‌اي را به خدامراد داده بود اين دعوا دقايقي بعد بدون اينكه حادثه خاصي رخ بدهد پايان يافت اما خدامراد كه همچنان در وضعيت جنون‌آميزي به سر مي‌برد به خانه رفت و كلاشينكفش را برداشت.
 
در اين هنگام عده‌اي از شاهدان دعواي قبلي پشت درخانه خدامراد تجمع كرده و مشغول گفت‌وگو بودند كه مرد 65ساله انگشتش را روي ماشه فشرد و چند گلوله به سمت در شليك كرد تا حاضران را متفرق كند.
 
در اين هنگام اهالي به سمت انتهاي كوچه دويدند اما خدامراد از خانه خارج شد و بي‌هدف به سمت حاضران شليك كرد و باعث شد جوان 33ساله‌اي به نام «يارعلي» از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار بگيرد و در دم جان ببازد.
 
در اين حين جوان 37ساله‌اي به نام «نورالله» كه شاهد صحنه بود به سمت يارعلي دويد تا شايد بتواند به او كمك كند اما او هم هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد.
ماجرا به همين جا ختم نشد و اهالي محل با شنيدن سروصداي تيراندازي از خانه‌ها بيرون آمدند و خود را به محل درگيري رساندند. آنها در حالي بالاي سر مقتولان حاضر شدند كه خدامراد همچنان سلاح در دست در گوشه‌اي كمين كرده بود. او اين بار ناگهان به صورت رگبار چندين گلوله شليك كرد كه در اين ميان يك جوان 27ساله حامي پرسپوليس با اصابت گلوله نقش بر زمين شد و در ادامه يك زن ميانسال و يك دختر جوان و دو مرد نيز هدف گلوله‌هاي بي‌هدف خدامراد قرار گرفتند.
 
خدامراد سپس درحالي‌كه دو نفر را كشته و پنج نفر را زخمي كرده بود پا به فرار گذاشت.
با گزارش اين رخداد شاه محمدي، دادستان زرين‌شهر دستور انجام تحقيقات ويژه را صادر كرد و خدامراد بعد از جست‌وجوهاي وسيع و همه‌جانبه بازداشت شد و به قتل اقرار كرد. همچنين ماموران از وي يك قبضه كلاشينكف و 12 تير فشنگ جنگي كشف كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني عبرت، خدامراد هفته پيش تحت بازجويي قرار گرفت و در اعترافاتش گفت: «تصميم نداشتم دست به چنين كاري بزنم و فقط براي ترساندن اين افراد چند تير به در خانه زدم، اما در ادامه احساسی بر من غلبه كرد و به كوچه رفتم و به صورت بي‌هدف به سمت حاضران شليك كردم.»
وي با بيان اين اظهارات با قرار قانوني بازداشت موقت روانه زندان شد و اكنون تحقيقات تكميلي در اين خصوص ادامه دارد. اين در حالي است كه پنج مجروح حادثه بهبود نسبي يافته و هر يك شكايات خود را عليه متهم در دستگاه قضايي طرح كرده‌اند.
 
*استفاده از 2 كودك براي سرقت
 
زن و شوهر معتاد براي اينكه بتوانند نقشه سرقت‌هاي خود را با موفقيت پيش ببرند از دو فرزند خردسال‌شان سوء‌استفاده مي‌كردند.
 
چندي قبل والدين دختر پنج ساله‌اي به پليس آگاهي اصفهان رفتند و از سرقت طلاهاي فرزندشان خبر دادند. مادر اين كودك گفت: «دخترم براي بازي به كوچه رفته بود، وقتي به خانه برگشت به شدت گريه مي‌كرد. او آنقدر ترسيده بود كه نمي‌توانست حرف بزند. وقتي دقت كردم ديدم گردنبند و گوشواره‌هايش نيست، او وقتي آرام‌تر شد گفت يك زن آنها را دزديده است.»
 
ماموران وقتي تحقيقات در اين رابطه را آغاز كردند فهميدند پيش از اين نيز چند نفر ديگر شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كرده‌اند. در‌حالي‌كه به نظر مي‌رسيد اين دزدي‌ها توسط سارقي حرفه‌اي انجام مي‌شود، ماموران سعي كردند با پرس‌وجو از كودكان ردپايي از متهم به دست بياورند اما اين كار فايده‌اي نداشت به همين دليل تصميم ديگري گرفتند و به صورت محسوس و نامحسوس در محدوده‌اي كه بيشتر سرقت‌ها در آن اتفاق افتاده بود به گشت‌زني پرداختند و سرانجام يكي از واحدها زني را مشاهده كرد كه سعي داشت النگوهاي دختري را از دستش در بیاورد، اين زن وقتي دستگير شد در بازجويي‌ها به سرقت از 20 كودك اقرار كرد.
 
 او در اعترافاتش گفت: «من و شوهرم به كراك و شيشه معتاد هستيم و هيچ‌كدام شغل و منبع درآمدي نداريم به همين دليل براي تهيه هزينه‌هاي مواد مخدرمان چاره‌اي جز دزدي نداشتم.»اين زن ادامه داد: «من و شوهرم دو بچه خردسال‌مان را سوار موتور مي‌كرديم و در كوچه‌ها پرسه مي‌زديم و به محض اينكه دختري را مي‌ديديم كه به تنهايي مشغول بازي بود يا براي خريد از خانه بيرون آمده بود، به سراغ او مي‌رفتم و با مهرباني سر صحبت را باز مي‌كردم و بعد به بهانه‌هاي مختلف مثل دادن شيريني و بستني كودك را از خانه‌اش دور مي‌كردم و با كمك شوهرم جواهرات او را به سرقت مي‌برديم.»ماموران بعد از شنيدن اين اعترافات شوهر اين زن را نيز بازداشت كردند.
 
او با تكرار حرف‌هاي همسرش گفت ما براي اينكه پليس شك نكند بچه‌هايمان را هم همراه خودمان مي‌برديم و به صورت خانوادگي سرقت مي‌كرديم.
بنا بر اين گزارش دو متهم اكنون در زندان هستند و تحقيقات از آنها ادامه دارد. در همين حال سرهنگ حسين‌زاده رييس پليس آگاهي استان اصفهان به خانواده‌ها هشدار داد: همراه كردن طلا و زيورآلات قيمتي با كودكان و اطفال خردسال نه تنها محبت در حق آنان نيست بلكه آنان را با خطرات جدي نيز روبه‌رو خواهد كرد و اين رفتار در شمار رفتارهاي پرخطر والدين به شمار مي‌رود بنابراين توصيه مي‌شود از آويختن طلا و زيورآلات به كودكان جدا پرهيز شود.

*دعوا در سرویس دانشگاه با قتل پايان يافت
 
دعواي دانشجويان در سرويس دانشگاه جان نوجوان 18ساله‌اي را گرفت.

در روز شنبه 12 آذر ماه گزارش يک فقره درگيري منجر به قتل در پايانه مسافربري جنوب تهران اعلام شد و با دستورباز پرس شعبه يکم دادسراي جنايي تهران براي رسيدگي تخصصي به کارآگاهان مبارزه اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد.

در اين گزارش قتل اعلام شده بود: جوان 18 ساله‌اي به نام «علي حوتي» عصر چهارشنبه در يک درگيري گروهي با چاقو زخمي شده و لحظاتي بعد پس از انتقال به بيمارستان بهارلو به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است.

با ثبت اين شکواييه، کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در بررسي‌هاي اوليه دريافتند که ساعتي قبل از درگيري گروهي در پايانه مسافربري جنوب فردي 19ساله به نام« ياشار» که دانشجوي مهندسي برق دانشگاه غيرانتفاعي ايوانکي است در داخل سرويس دانشگاه و در مسير برگشت به سمت تهران، با يک دانشجوي ديگر درگيري لفظي پيدا کرده بود و آن ها در محل پياده شدن از اتوبوس در پايانه مسافربري خزانه تهران براي يکديگر خط و نشان کشيدند.

کارآگاهان در بررسي دريافتند، «ياشار» از طريق تلفن همراه با يکي از دوستانش به نام «ميلاد» تماس مي گيرد و به دوستش اطلاع مي‌دهد که براي دعوا با تعدادي از دوستان مشترک به پايانه مسافربري جنوب بيايند و اين در حالي بود که طرف ديگر دعوا نيز با تلفن همراه با يکي از دوستانش تماس مي گيرد و از دوستانش درخواست مي‌کند تا براي دعوا به پايانه مسافربري جنوب بيايند.

تحقيقات نشان داد که دوستان «ياشار» به اسامي «ميلاد»، «علي حوتي» و« صادق» براي حمايت از ياشار در پايانه مسافربري جنوب حاضر شدند و از سوي نفر ديگر دعوا نيز يک نفر ديگر به نام «مرتضي» در محل پياده شدن دانشجويان حضور داشت.

کارآگاهان در تحقيقات اوليه دريافتند پس از مدتي درگيري لفظي اين 6 جوان تبديل به درگيري فيزيکي شد و در لحظه‌اي که دانشجوي ناشناس با تهديد چاقو يقه «ياشار» را گرفت و او را با چاقو تهديد مي‌کرد دو نفر از دوستان ياشاربه کمکش آمدند و با پشت پا زدن او را به زمين مي اندازند و شروع به کتک زدن وي مي کنند که در اين لحظه اين دانشجوي ناشناس براي اين که از دست آن ها خودش را برهاند چاقو را به طرفين مي چرخاند.

همچنين بررسي‌ها نشان داد که طرفين دعوا با فرياد دو نفر از دوستان ياشار دريافتند که چاقو به آن ها اصابت کرده است و دانشجوي ناشناس چاقو به دست نيز پس از اطلاع از اين موضوع از محل حادثه متواري مي‌شود.

«علي حوتي» که از ناحيه قلب مورد اصابت دو ضربه چاقو قرار گرفته بود پيش از رسيدن به بيمارستان به علت خونريزي شديد جان خود را از دست داد.

در بررسي‌هاي بعدي کارآگاهان مشخص شد دانشجوي ناشناس به نام «سعيد» دانشجوي کارداني به کارشناسي مهندسي عمران دانشگاه ايوانکي است.

کارآگاهان در اقدام بعدي با شناسايي آدرس منزل پدر متهم براي دستگيري وي به اين آدرس رفتند که دريافتند اين متهم23 ساله، هنگامي که متوجه به قتل رسيدن «علي» شده است خود را به بازپرسي شعبه يکم دادسراي جنايي معرفي و تسليم کرده است.

اين متهم به قتل در اعترافات خود بابيان اين که «ياشار» که روي صندلي پشت سر من نشسته بود با زانويش به صندلي من فشار وارد مي کرد گفت: در اين لحظه من از جايم بلند شدم و به سمت او برگشتم و فقط نگاهي به او کردم و دوباره سرجايم نشستم اما «ياشار» براي عصباني کردن من حرف‌هاي متعددي مي زد و با تلفن همراهش با يکي از دوستانش صحبت کرد و با صداي بلند از دوستش خواست تا دوستان ديگرشان را باخودش به محل پياده شدن بياورد تا روي يک نفر را کم کنند.

وي بابيان اين که به شدت ترسيده بودم، گفت: تلفن همراه نداشتم و با تلفن همراه يکي از همکلاسي‌هايم با دوستم «مرتضي» تماس گرفتم و از او خواستم به همراه دوستانم به پايانه مسافربري جنوب بيايند.

وي در ادامه اعترافات خود بابيان اين که مرتضي به تنهايي آمده بود اما با خود يک کارد به همراه داشت گفت:در هنگام دعوا «ياشار» را به ديوار چسباندم و اصلا قصد ضربه زدن با چاقو را نداشتم اما دو نفر از پشت سر به من پشت پا زدند و شروع به کتک زدن من کردند متوجه نشدم که چطور شد يک دفعه همان دو نفر فرار کردند و ديدم کارد در دست من خوني شده است.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: تحقيقات بيشتر در باره جزئيات اين حادثه از متهمان دستگير شده ادامه دارد.
 
*آزادسازي پلک چشم کودک ۸ ساله از لابه لاي زيپ لباس
 
پلک چشم يک کودک هنگام پوشيدن لباس در زيپ ژاکت گير کرد.
 
در ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز چهارشنبه گذشته زني در تماس با سازمان آتش نشاني مشهد اعلام کرد که پلک چشم کودک ۸ ساله اش هنگام پوشيدن لباس در لابه لاي زيپ ژاکت گير کرده است.
 
به محض اطلاع اين موضوع ستاد فرماندهي آتش نشاني به مادر اين کودک اعلام کرد که از هر گونه اقدامي پرهيز کنند و کودک را به زمين بخوابانند تا امدادگران در محل حضور يابند. اين گزارش حاکي است به محض حضور امدادگران ايستگاه ۹ آتش نشاني مشهد (ايستگاه شهدا) به محل حادثه واقع در بولوار صباي شهرک سيدي گروه امداد و نجات ابتدا قسمتي از لباس کودک را که زيپ در آن قرار داشت برش زدند و سپس با استفاده از ابزارهاي ويژه، قطعات فلزي زيپ را برش زدند و پلک چشم کودک را آزاد کردند.
 
بنابراين گزارش هنگام عمليات امداد و نجات کودک مذکور بسيار بي قراري مي کرد که اين موضوع کار را براي امدادگران سخت کرد، گروه امداد و نجات نيز پس از اين عمليات موفق اعلام کرد که آزاد کردن پلک کودک از لابه لاي زيپ جزو يکي از سخت ترين عمليات ها بوده است. والدين اين کودک پس از پايان عمليات نجات، از گروه امداد آتش نشاني قدرداني کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
*قتل 7 نفر به خاطر باخت پرسپولیس؟ دو نفر یا هفت نفر؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها