کد خبر: ۲۹۷۷۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا/ رئيس‌جمهوري زيمبابوه، پيرترين رهبر جهان امروز (شنبه) تولد 91 سالگي خود را جشن گرفته و با انتقاد شديد منتقدان روبه‌رو شد که جشن تولد پرهزينه‌اش را «شرم‌آور» خوانده و وي را به فرو بردن کشور در فقر متهم کردند.

به گزارش رابرت موگابه، رئيس‌جمهوري زيمبابوه در نشست انجمن توسعه جنوب آفريقا در پرتوريا گفت: من از رسيدن به اين سن بسيار خوشحالم و از اينکه خداوند مراقب من است، خرسندم.
پس از سال‌ها انتقاد بين‌المللي، در حال حاضر اتحاديه اروپا کمک به زيمبابوه را از سر گرفته و تحريم‌هاي اعمال شده بر برخي از مقامات ارشد دولت اين کشور را برداشته است.
اين در حالي است که موگابه اخيراً به عنوان رئيس دوره‌اي اتحاديه آفريقا انتخاب شد.
ريچارد داودن، مدير «جامعه وفادار آفريقا» مستقر در لندن گفت: رک و پوست کنده بايد گفت که موگابه پيروز شده است. حجم بسيار زياد فشار غرب براي تغيير برخي از سياست‌هاي وي به هيچ‌جا نرسيد.
موگابه هنگامي که در سال 1980 ميلادي به قدرت رسيد، قهرماني براي مبارزه عليه حکومت اقليت سفيدپوست در رودزياي سابق تبديل شد؛ رودزيا نام سابق منطقه‌اي وسيع در جنوب آفريقا است که به دو بخش رودزياي شمالي هم‌اکنون زامبيا و رودزياي جنوبي هم‌اکنون زيمبابوه تقسيم شد.
وي به خاطر اعلام سياست سازش نژادي و ارائه خدمات آموزشي و بهداشتي به اکثريت سياهپوستان تحسين بين‌المللي را برانگيخت.
اما منتقدان مي‌گويند، موگابه طي سالهاي اخير باعث لگدمال شدن حقوق بشر، عدالت و دموکراسي شده است. تصرف خشونت‌آميز مزارع سفيدپوستان به دستور موگابه به دنبال کمبود مواد غذايي و تورم شديد و "انتخابات همراه با تقلب" زيمبابوه نيز باعث شد تا آمريکا و اروپا تحريم‌هايي را عليه اين کشور اعمال کنند.
داودن گفت: اگر هدف موگابه حکومت بر زيمبابوه و تبديل شدن به پادشاه اين کشور براي مدتي طولاني و تبديل شدن به يک قهرمان قاره‌اي بود، بايد گفت که به اهدافش رسيده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها