کد خبر: ۲۹۷۳۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
انصاری گفت: اگر به سایر تولیدات کشور از جمله کشاورزی ، صنایع ، فولاد ، معادن و... اهمیت بدهیم و از این فرصت های اقتصادی حمایت کنیم به جای اینکه برخی کشورها ایران را تحریم کنند ما می تواند آن ها را تحریم کنیم.

به گزارش پایگاه 598، محمد سعید انصاری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «سراج24» با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه و در تمام شرایط خاص کشور راهگشا بوده است گفت: اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند اگر بنا به تحریم باشد ملت ایران هم می تواند تحریم کند با نگاه به واقعیت‌های ایران و جهان است؛ اگر در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم، از خرید کالاهای خارجی خصوصا کشورهایی که در بحث تحریم ها هم اکنون علیه ما جبهه گرفته اند پرهیز کنیم ، اگر موقعیت شناس باشیم و اگر از های و هوی تو خالی آمریکا نترسیم و به سایر موقعیت های اقتصادی کشور اهمیت بیشتری دهیم می توانیم در این زمینه موفق شویم و به جای اینکه برخی کشورها ما را تحریم کنند ضمن دور زدن تحریم ها می توانیم خودشان را تحریم کنیم.

وی تاکید کرد: باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم ؛ ما اگر به سایر تولیدات کشور از جمله کشاورزی ، صنایع ، فولاد ، معادن و... اهمیت بدهیم و از این فرصت های اقتصادی حمایت کنیم به راحتی می توانیم خود ما شروع کننده تحریم ها باشیم، زیرا جمهوری اسلامی از توانمندی‌های داخلی بسیاری برخوردار است و می‌تواند با تکیه بر توان داخلی مشکلات خود را حل کند ولی اگر اروپا را تحریم کنیم شرایط اقتصادی برای آنها سخت خواهد شد و تحریم ایران خطرات اقتصادی بزرگی برای اروپا به وجود می‌آورد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ایران از طریق عدم فروش گاز می تواند یک نوع تحریم علیه کشورهای اروپایی اعمال کند اما این اقدامات مستلزم درایت ، مدیریت و توانمندی مدیران در سطح کشور است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها