کد خبر: ۲۹۷۱۸۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۹     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
۳۳ سال پیش در چنین روزی
داستان مسرفین داستان آن حشره ای است که برای بچه های خودش وقتی که می خواهد بمیرد یک کرم نیمه جانی را باقی می گذارد ، سیاست استکباری دنیا این است که اکثریت مردم دنیا را نگه دارند که نه بمیرند و راحت شوند و نه زنده درست باشند و به جایی برسند و بالاخره مقابل آن ها بایستند.

رخدادهای 30 بهمن 1360

چکیده

  • آیت الله ری شهری: طبق اعترافات یکی از سران دستگیر شده کودتا، بنی صدر فراری نیز با آن ها هماهنگ بوده است.

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی: امروز جمهوری اسلامی اگر در دنیا پا بگیرد باید یکی از اهداف مقدسش این باشد که روی ارقام مرتبط با فقر در دنیا پافشاری کند و دنیای مسرفان را رسوا بکند.

 

  • اگر ما شجاعت اسلامی و قرآنی داشته باشیم و مثل علی بخواهیم فکر بکنیم باید دست این مستکبرین را بگیریم و آن قدر فشار بدهیم و مشت بر سرشان بزنیم که تسلیم حق بشوند.

آیت الله ری شهری تشریح کرد : هماهنگی عوامل کودتای نوژه با رئیس جمهور فراری

نماز جمعه امروز تهران به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی در محل دانشگاه تهران برگزار شد. پیش از خطبه های نماز جمعه تهران آیت الله ری شهری حاکم شرع و رئیس دادگاه های انقلاب اسلامی ارتش طی سخنانی اظهار داشت : با دقت بر رویدادهای 5 یا شش ماه قبل از انقلاب تا به امروز به وضوح مشاهده می کنیم که کمترین روز یا هفته ای در ایران بوده است که ما اعجازی در ارتباط با خنثی سازی توطئه های ضد انقلاب مزدور امپریالیسم جهانخوار نداشته باشیم .

وی تاکید کرد : اعجاز انقلاب اسلامی ایران از آن جا است که پیروزی بر توطئه های دشمنانش برخلاف همه محاسبات علمی و منطقی آن ها بود.

ناطق عامل اصلی همه توطئه ها علیه انقلاب اسلامی را شیطان بزرگ امپریالیسم آمریکا دانست و ادامه سخنان خود را به تبیین سه توطئه مزدوران آمریکا در ایران اختصاص داد و در ابتدا توطئه نافرجام نوژه را توطئه ای حساب شده و هماهنگ مزدوران آمریکا قلمداد کرد و افزود : بعد از گذشت یک سال و نیم از وقوع این توطئه نافرجام هنوز ما مشغول دستگیری شاخه های مختلف سیاسی عوامل این توطئه هستیم و یادآور شد که اخیرا عده ای از عناصر برجسته این توطئه دستگیر شده اند. تمام ضد انقلابیون در مسئله کودتای نوژه با کودتاگران هماهنگ بودند.

ری شهری افزود : طبق اعترافات یکی از سران دستگیر شده کودتا بنی صدر فراری نیز با آن ها هماهنگ بوده است و طبق قرارهایشان تصمیم بر این بوده است که تمام نقاط حساس کشور به جز خانه بنی صدر را بمباران کنند. یکی از مشاوران خود بنی صدر در رابطه با کودتا دستگیر شده و به زودی هم محاکمه می شود.

وی تصریح کرد : به رغم هزینه هنگفت و طرح های هماهنگی که صرف این کودتا شد مردم مبارز ما با خنثی سازی آن در همان شب اول توانستند عده زیادی از سران توطئه را دستگیر کنند که این جز تائید الهی چیز دیگری نمی تواند باشد .

منافقین چگونه متلاشی شدند

آیت الله ری شهری در مورد منافقین نیز گفت : به کمک شما مردم در یک کشوری که سازمان اطلاعاتی ندارد یک سازمان چریکی ، سازمانی که به ادعای خودشان پولادین بود در مدت زمانی کوتاه متلاشی کردیم که این تنها تائید الهی است .

رابطه کودتای نوژه و جنگ تحمیلی

وی در ادامه به جنگ تحمیلی پرداخت و به نقل از یکی از عوامل کودتای نافرجام نوژه گفت : طرح کودتای نوژه و جنگ تحمیلی از طرح هایی بوده است که مدت ها برای سازمان سیا مطرح بوده است و این نیز برایشان مسئله ای بوده که اول جنگ عراق علیه ایران را شروع کنند یا کودتای نوژه را که در پایان تصمیم می گیرند اول کودتا را انجام دهند و اگر عملی نشد بعد جنگ راه بیندازند که این طور هم شد .

ری شهری گفت : هدف مهمی که آمریکا از به راه انداختن جنگ تحمیلی عراق علیه ایران داشت این بود که به اخلالگران داخلی ایران کمک کند. در ادامه آیت الله هاشمی رفسنجانی به ایراد خطبه های جمعه تهران پرداخت.(1)

باید کاری کنیم که مردم با چنگ و دندان به جنگ آمریکا بروند !

هاشمی رفسنجانی در ادامه خطبه های مرتبط با عدالت اجتماعی اظهار داشت : امروز و جمهوری اسلامی اگر در دنیا پا بگیرد باید یکی از اهداف مقدسش این باشد که روی ارقام مرتبط با فقر در دنیا پافشاری کند و دنیای مسرفان را آن چنان رسوا بکند که مردم با چنگ و دندان به جان آمریکایی ها و اروپایی ها و مستکبرین دنیا بیفتند که این ها را در کشورهایشان راه ندهند و هر جا این ها را دیدند نابودشان کنند برای این که مبادا این کثافت کاری ها ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد : داستان مسرفین دنیا داستان آن حشره ای است که برای بچه های خودش وقتی که می خواهد بمیرد یک کرمی را پیدا می کند یک نیش به آن می زند و مقداری او را مسموم می کند تا نمیرد و وقتی بچه هایش از تخم درآمدند از آن کرم نیمه جان نیمه مرده تغذیه کنند ، سیاست استکباری دنیا این است که اکثریت مردم دنیا را نگه دارند که نه بمیرند و راحت شوند و نه زنده درست باشند و به جایی برسند و بالاخره مقابل آن ها بایستند.

هاشمی گفت : اگر ما شجاعت اسلامی و قرآنی داشته باشیم و مثل علی بخواهیم فکر بکنیم باید دست این مستکبرین را بگیریم و آن قدر فشار بدهیم و مشت بر سرشان بزنیم که تسلیم حق بشوند. این تفاوت زندگی موجود در شمال تهران و شهرهای شمال کشور و نقاط مرفه با نقاط مستضعف قابل قبول نیست و با روح اسلام نمی سازد . (2)

پی نوشت:

1- کیهان ، 1 اسفند 1360 ، صفحه 13
2- جمهوری اسلامی ، 1 اسفند 1360 ، صفحه 10 و 12

پژوهشگر :‌ سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها