کد خبر: ۲۹۶۷۳۶
زمان انتشار: ۲۱:۴۸     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از معرفی خودرو دنا به بازار عراق خبر داد و گفت: با سرمایه­ گذاری مشترک در زمینه خودرو حجم صادرات خودروهای ایران به عراق را افزایش خواهیم داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛ محسن صالحی‌نیا در حاشیه برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد با تاکید بر علاقه­ مندی طرف عراقی به سرمایه­ گذاری­های مشترک در زمینه خودرو، اظهارداشت: در عراق خط مونتاژ خودرو فعال است و طرف عراقی علاقه­ مند به توسعه ساخت قطعات خودرو در این کشور است.
وی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی ایران از قابلیت بالایی برخوردار است، گفت: صنایع خودروسازی در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ برنامه­ ریزی صادرات ۳۰% از سهم تولید خود را داشته­ اند که امیدواریم با توجه به بازارهای کشورهای همسایه این هدف محقق شود.
صالحی‌نیا به اهمیت نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد اشاره کرد و گفت: معاون اول رییس­ جمهوری و وزرای هیات دولت برای بازدید از این نمایشگاه به عراق آمده­ اند و بیش از ۲۶۰ شرکت براساس قابلیت­ها و ظرفیت­های خود در این نمایشگاه حاضر شده‌اند و قطعا می­توان گفت بخش خصوصی ایران در عراق پیشرو است.
وی با اشاره به اینکه صنایع مختلفی در نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد حاضر هستند، گفت: لوازم خانگی، صنایع تبدیلی، صنایع غذایی، صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی و خودروسازی در نمایشگاه عراق شرکت دارند. برای صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز شرایط مساعدی فراهم است. کشور عراق کشوری در حال توسعه است و ما باید بر اساس قابلیت­ هایی که در ایران داریم به افزایش صادرات به عراق بیندیشیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم شرکت‌های ایرانی در طول برگزاری این نمایشگاه با شرکت‌های عراقی برای حضور بیشتر در بازار عراق به توافق برسند. ما میتوانیم در زمینه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و ایجاد پلنت­ های تولیدی در عراق بسیار خوب عمل کنیم و با ایجاد واحدهای تولیدی و سرمایه­ گذاری­های مشترک حجم تجارت دو کشور را متحول کنیم.
صالحی‌نیا در پاسخ به این سوال که به غیر از صنایع خودروسازی و صنایع غذایی در چه زمینه­ های دیگری بسترهای حضور در عراق وجود دارد گفت: تجهیزات پزشکی و دارویی، صنایع و لوازم خانگی، فولاد، مصالح ساختمانی، سنگ­های ساختمانی و صنایع بهداشتی و آرایشی می­توانند با ایجاد پلنت­های تولیدی چه به صورت کالایی و چه به صورت همکاری مشترک فعالیت­ های خود در عراق را توسعه دهند. ما باید روی تک تک این بازارها حساس باشیم و برای آینده­ ای بهتر برنامه­ ریزی کنیم.
وی در خصوص نحوه معرفی شرکت‌های ایرانی به بازارهای هدف گفت: در جلسات کمیته توسعه صادرات که به ریاست مهندس نعمت­ زاده، همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و معاونت امور صنایع برگزار می‌شود، بازارهای هدف شناسایی و با توجه به نیاز بازار، نوع کالا و میزان تیراژ مشخص می­ شود و بر اساس رتبه­ بندی شرکت‌ها، آنها را به بازارهای هدف سوق می­ دهیم.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه‌های متولی صادرات می‌تواند تحولاتی را در توسعه صادرات غیرنفتی به عراق ایجاد کند. ما در بسیاری از کشورها پتانسیلهای بالایی داریم که می­توانیم از آنها برای توسعه صادرات استفاده کنیم و حتی به کشورهای اروپایی نیز صادرات داشته باشیم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها