کد خبر: ۲۹۶۴۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
«جناح اصولگرا که در حال حاضر به دو طیف تقسیم شده‎اند، با به میدان آمدن احمدی نژاد به احتمال قریب به یقین سه گروه خواهند شد و اختلاف مزبور جبهه پایداری را نیز در برخواهد گرفت»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، "فخرالسادات محتشمی پور" به بهانه روز ولنتاین[!] ملاقاتی با همسرش "مصطفی تاج‎زاده" از محکومان فتنه ۸۸ داشته است.
 
تاج‎زاده که پیش از این، انتشار نامه‎هایش از زندان با حواشی رسانه‎ای همراه بوده است، این بار دستورالعمل و سفارش‎های ویژه‎ای برای انتخابات صادر کرده است.
 
عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در این ملاقات که شرح آن را همسرش در وب‌سایت کلمه (وابسته به جریان موسوم به سبز) درج کرده، خواهان حضور "محمود احمدی نژاد" در عرصه سیاسی شده و گفته است: «علاوه بر اینکه فعال شدن آقای احمدی نژاد، حق شهروندی او به شمار می رود، در مجموع و در بلندمدت به سود چندصدایی، باز شدن فضای سیاسی و افزایش قدرت انتخاب مردم است.»
 
البته دنباله توصیه‎های تاج‎زاده، او را لو می‎دهد و معلوم می‎کند که وی چندان هم نگران حقوق شهروندی نیست، بلکه برای یک منفعت سیاسی نقشه کشیده است.
او می‌گوید: «جناح اصولگرا که در حال حاضر به دو طیف تقسیم شده‎اند، با به میدان آمدن احمدی نژاد به احتمال قریب به یقین سه گروه خواهند شد و اختلاف مزبور جبهه پایداری را نیز در برخواهد گرفت؛ جمعی از ایشان به مخالفت و گروهی به پشتیبانی از او خواهند پرداخت.»
 
دستورالعمل تاج‎زاده که در راستای تفرقه افکنی میان اصولگرایان صادر شده، با این اظهارات ادامه یافته است: «آقای احمدی نژاد پس از قهر ۱۱ روزه و مغضوب واقع شدن، موضع خود را تغییر داده [و] از اجرای کامل قانون اساسی، تأمین حقوق شهروندی و آزادی رسانه‎ها دم می‎زند و فضای امنیتی را [در] دانشگاه‎ها محکوم می‎کند و خود را نه اصولگرا و نه اصلاح طلب می‎خواند. همین دیدگاه و جهت‎گیری موجب شده است که جناح اصولگرا در باب فعال شدن مجدد او سکوت کند. چرا که این حرکت را بیش از همه به ضرر خود می‎بیند. در جانب مقابل، اصلاح‎طلبان باید با بالا بردن هوشیاری و انسجام خویش، آقای احمدی نژاد را برای ورود به انتخابات سال آتی تشویق کنند.»
 
به نظر می‌رسد همزمان با اراده جریانات اصولگرا برای تعمیق وحدت و گرد آمدن حول مشترکات مبنایی، در سوی مقابل نیز تحرکات پشت پرده جهت افزایش تفرقه میان ایشان تشدید شده است.
 
اکنون باید به انتظار نشست و دید که اصولگرایان تا چه میزان قادر به ترمیم نقاط ضعف خود خواهند بود و آیا از تجربه انتخابات ۹۲ درس گرفته‎اند یا خیر؟
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها