کد خبر: ۲۹۶۳۹۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
خبرآنلاين/ دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اينکه تغيير الگوي مصرف مواد مخدر از سنتي به صنعتي نگران کننده است، گفت: تصميمات خوبي در زمينه مبارزه با موادصنعتي مخدر در کشور گرفته شده به طوري که اکنون وارات بسياري از پيش سازهاي موادمخدر کاملا ممنوع شده است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين،«عبدالرضا رحماني فضلي» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت : به همين منظور از واردات انواع اسيدها، مواد مورد استفاده در داروها و سودافدرين ها جلوگيري مي شود.

وي با اشاره به همکاري بسيار خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با ستاد مبارزه با موادمخدر، گفت: تغيير الگوي مصرف موادمخدر از سنتي به صنتي به عنوان يک نگراني است که اميدواريم با اقدامات انجام شده بتوان بخش عمده اي از اين نگراني ها را کاهش داد.

رحماني فضلي ادامه داد: خوشبختانه 98،5 درصد جمعيت ايران پاک و سالم هستند و تنها 1،5 درصد از مردم ايران مبتلا به موادمخدر هستند و جلوگيري از اعتياد اين افراد کار سختي نيست اما بايد مردم به وظيفه خودشان آگاه باشند.

وزير کشور گفت: خوشبختانه امسال تعداد وادحدهاي توليدي منهدم شده موادمخدر صنعتي در کشور افزايش يافته، ميزان مواد مخدر در بازار کاهش يافته و قيمت نيز رو به افزايش است.

دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به رويکرد اجتماعي شدن مبارزه با موادمخدر در سطح کشور گفت: با اجراي اين رويکرد سطح آگاهي و اطلاعات مردم از موضوع موادمخدر و آسيب هاي ناشي از آن و روش هاي مقابله وکنترل آن بالا رفته است.

او با بيان اينکه انجام فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي نتيجه بخش است اما پروسه اي طولاني و ميان مدت مي شود، ادامه داد: امسال در قالب فيلم هاي تلويزيوني نيز به موضوع موادمخدر پرداخته شده به طوري که سه فيلم مستقل در اين زمينه توليد شده است و به خاطر اثربخشي آنها، بايد موضوع اجتماعي را به جديت دنبال کنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها