کد خبر: ۲۹۶۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۱۷ آذر ۱۳۹۰

به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه؛ وی طی ارتباط زنده اینترنتی از مصر اعلام داشت: 14 قرن است که ندای "هل من ناصر ینصرنی" در جهان پیچیده است اما براستی چگونه می توان به یاری امام حسین شتافت؟

این اندیشمند مصری خاطر نشان ساخت: نصرت حسین(ع) در گرو نصرت اسلام و همه آزادی خواهان جهان است و امروز، استقامت و مقاومت در برابر ظلم، پاسخ به ندای امام حسین(ع) به شمار می رود.

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای عربی گفت: در عصر اخیر، مردم در برابر استکبار جهانی، حاکمان طاغوتی، انحطاط فکری و ظلم و فساد و پیروی از بیگانگان ایستادند و میلیون ها جوان، پرچم اصلاح و عدالت و آزادی را بر دست گرفتند.

سالم الصباغ با اشاره به فرمایشات امام حسین در واقعه عاشورا، جنبش های اخیر در دنیا را در راستای لبیک به فرمایشات امام حسین برشمرد و تاکید کرد: امام حسین، در قرن اول هجری، ندا سرداد که برای اصلاح امت جدش قیام کرده است اما بعد از 14 قرن، مردم همین ندا را سر دادند و همگان دیدید که شب گذشت و سحر آمد و در انقلاب مصر نیز اینگونه بود.

وی انقلاب مردم در کشورهای عربی را انقلاب در برابر حاکمانی دانست که فسا آنها را در بر گرفته بود و سرمایه های مردم را به تاراج می بردند و اختیار را از آنها سلب کرده بودند.

این نویسنده مصری، بیعت نکردن با ظالم را از دیگر محورهای قیام امام حسین(ع) برشمرد و اظهار داشت: امام حسین به امت اسلامی آموخت که نباید سر در برابر حاکم ظالم فرود بیاوریم و به ما آموخت که در راه دین الهی، باید جان و مال و فرزندان را نیز فدا کرد.

وی یادآور شد: در انقلاب مصر شاهد بودیم که مردم از همه قشرها اعم از پیر و جوان و زن و مرد وارد میدان شدند و در میدان التحریر حاضر شدند تا به عدالت و مساوات دست یابند و از مستکبرین تبعیت نکنند.

سالم الصباغ شهادت طلبی را از دیگر شعارهای قیام امام حسین برشمرد و گفت: آن امام همام تاکید داشت که مرگ، نسبت به زندگی در کنار ظالمین سعادت است و در انقلاب مصر نیز مردم و جوانان انقلابی هیچ هراسی از شهادت نداشتند.

وی تاکید کرد: جوانان انقلاب مصر با سلاح شهادت به میدان التحریر آمدند و این همان سلاحی بود که 14 قرن پیش از سوی امام حسین مورد استفاده قرار گرفته بود.

این اندیشمند و نویسنده مصری به مخالفت امام حسین با اسلام قشری و ظاهری اشاره و تصریح کرد: امام تاکید دارند که دین در نزد بسیاری، لقلقه زبان است و مردم، بندۀ دنیا شده اند و انقلاب های عربی و اسلامی نیز به همگان نشان داد که اسلامِ حکام و وعاظ السلاطین، اسلام ظاهری است و مردم چنین اسلامی را نمی پذیرند.

وی خاطر نشان کرد: البته دست های استکباری برای انحراف این انقلاب ها از مسر اصلی، برنامه ریزی و اقدام کرده اند اما موفق نخواهند شد.

سالم الصباغ افزود: دشمنان، دائما مردم و انقلابیون را از مرگ می ترسانند در حالی که اگر مرگ در مسیر حق باشد، چرا از این تهدیدات بترسیم؟

وی گفت: امام حسین(ع) به امت اسلامی و جوانان یادآوری کرد که مرگ، حق است، پس چه بهتر که این مرگ، در راه خدا باشد.

نویسنده مصری تصریح کرد: امام حسین(ع)، قبل از آنکه مرزهای جغرافیایی را در نوردد، وارد دلها شد و عاشقانی که در روز عاشورا به عزاداری می پردازند، هراسی از اقدامات تروریستی ندارند.

وی با اشاره شرایط فعلی در مصر ابراز داشت: انقلاب مصر پیروز شد و ادامه خواهد یافت اما برای پیشبرد تمام اهدافمان نیازمند زمان هستیم؛ البته کاخ سفید و دشمن صهیونیستی و مصالح تنگ نظرانه حزبی می خواهند شرایط را تغییر دهند اما معتقدم که به تدریج به تمام اهداف انقلاب دست خواهیم یافت.

سالم الصباغ در خصوص تحرکات سلفیه و وهابی ها در مصر و پشتیبانی عربستان از این افراد و گروه ها گفت: جریانات تندرو سلفی به ویژه وهابی ها که از عربستان سعودی پشتیبانی می شوند، وارد برخی طیف ها شده اند و فعالیت دارند اما نگران اینها نباشید زیرا انقلاب، مراحلی دارد و به تدریج، بی کفایتی این افراد برای اداره کشور روشن خواهد شد.

وی تاکید کرد: سلفیه، چهره بدی از اسلام به نمایش گذاشته است و مردم مصر از نام و عنوان وهابیت هراس دارند و ما نیازمند زمان هستیم تا امور انقلاب را مستقر نماییم.

خاطر نشان می شود این ارتباط زنده اینترنتی به همت موسسه گفتگوی دینی برقرار شد.

حجت الاسلام حمید رضا غریب رضا مدیر موسسه گفتگوی دینی در آغاز این ارتباط، اعلام کرد: چنین برنامه هایی با هدف درس آموزی از قیام سیدالشهداء و بهره مندی از آموزه های عاشورا برای حوادث کنونی و آینده در دنیای عربی و اسلامی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها