کد خبر: ۲۹۶۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۷ آذر ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه؛ وی ابراز داشت: از زماني كه انقلاب اسلامي ايران به پيروزی رسيد مردم سوريه و همة ملت هاي عرب در زمینه مقابله با توطئه های جهانی علیه اسلام و مسلمانان در صدد هماهنگي با ملت ايران بر آمدند. همانطوري كه همه مي دانيم استراتژي مقاومت در منطقه در زمان امام خميني(ره) و حافظ اسد شكل گرفت و تاكنون ادامه دارد.

دكتر محمد عبد الستار السيد ادامه داد با توجه به اينكه حضرت امام خميني (ره) آمريكا را شيطان بزرگ نااميد و همه ما نيز بر اطلاق اين عنوان تاكيد داريم، در حال حاضر شاهديم كه اين شيطان بزرگ علاوه بر دخالت آشكار در مسائل سوريه، چگونه برخي از دولتهاي عربي را براي ضربه زدن به محور مقاومت اجير كرده و در مورد برنامه هاي هسته اي ايران نيز گزارش هاي كذب ارائه مي دهند در حاليكه جمهوري اسلامي ايران نياز به سلاح هسته اي ندارد و از پيشرفت هاي علمي در جهت استفاده صلح آميز از اين انرژي برخوردارند.

وزير اوقاف سوريه که در دیدار سفیر و رایزن فرهنگی ایران در دمشق سخن می گفت، با اشاره به بحران اخير اين كشور گفت : همانگونه كه همه مي دانيم اتفاقاتي كه در حال حاضر در سوريه در جريان است ناشي از توطئه هايي است كه از خارج بويژه كشورهاي غربي و برخي از مزدوران عربي آنها مي باشد. ما به عنوان وزارت اوقاف صدها نشست و ديدار با علماي مناطق مختلف كشور داشتيم تا بتوانيم از بروز اختلافات طائفه اي و مذهبي جلوگيري كنيم.

دكتر محمد عبدالستار السيد همچنين در خصوص ضرورت توجه بيشتر به بحث تقريب بين مذاهب اسلامي گفت : در اين زمينه هم كارهاي مثبتي با همكاري جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته كه ضروری است با شدت بيشتري ادامه پيدا كند.

وزير اوقاف سوريه ضمن تشكر از حمايتهاي بي دريغ جمهوري اسلامي ايران بيان داشت كه ما به شما اطمینان می دهیم بحران اخير سوريه و فتنه اي كه در اين كشور برپا شده از مساجد و علماي مسلمان نشأت نمي گيرد و به هيچ وجه مردمي نمي باشد و حتي تعداد بسيار انگشت شماري كه از علما و خطباي مساجد به مخالفين پيوسته بودند از موضع خود بازگشته‌اند.

دكتر محمد عبد الستار السيد ادامه داد؛ عليرغم وجود بيش از 200 مدرسه ديني در سوريه، ولي هيچيك از اين مدارس در فتنه اخير اين كشور نقشي نداشتند و اين تبليغات سوئي كه در صدد بروز اختلاف طائفه اي و اختلاف شيعه و سني است نتوانسته مؤثر واقع شود.

دكتر محمد عبدالستار السيد وزير اوقاف سوريه در پایان این دیدار ضمن استقبال از برنامه های رایزنی فرهنگی و اعلام آمادگی برای همکاری، بر هماهنگی بیشتر در مورد مدعوین سوری کنفرانس وحدت اسلامی تأکید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها