کد خبر: ۲۹۵۸۷۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
کارشناس داوري ايران که سابقه حضور در فينال جام جهاني را با خود يدک مي کشد، راجع به هجمه اي اين روزها عليه داوران ايراني شکل گرفته است عنوان مي کند وقتي بزرگان فوتبال ايران به هردليلي شروع مي کنند به نقد داوري نتيجه اش همين مي شود که داوران احساس امنيت نمي کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، محمد فنایی در مورد داوران و جو ایجاد شده بر علیه آنها می گوید: متاسفانه باید بگویم بداخلاقی در فوتبال ما کاملا عریان شده است، داوران ما خیلی تنها هستند، گویا خیلی ها منتظرند تا یک بازی تمام شود و بعد داور آن بازی را تحت فشار قرار دهند، شما همین مسابقات جام ملت های آسیا را ببینید، بعد از هر قضاوتی چه کسی جرات می کرد داوری را زیر سوال ببرد؟ داوران آنجا امنیت داشتند، خیالشان راحت بود که اگر اشتباهی هم مرتکب می شدند هجمه ای علیه شان شکل نمی گیرد. ما الان آقای فغانی را می بینیم که می رود و افتخار می آورد و بازی پایانی مهمترین تورنمنت قاره را سوت می زند اما در یک بازی لیگ ایشان یک سوت اشتباه می زند، شما ببینید چگونه به وی می تازند، در حالیکه باید به او افتخار کرد.

فنایی در این زمینه ادامه داد: وقتی بنده نمی توانم واقعیت ها را بگویم، داور یک مسابقه چگونه می تواند این کار را بکند؟ من برای مردم کارشناسی می کنم و نظرات خودم را بیان می کنم و مورد هجوم واقع می شوم، صحبت های من که دیگر تاثیری در نتیجه مسابقه ندارد، آن سه امتیاز داده شده و با اظهار نظر هیچ کارشناسی برنمی گردد ولی حتی بزرگان فوتبال ما هم تاب شنیدن نظرات کارشناسی ما را ندارند. خب در این صورت است که حتی داوران ما هم تحت فشار قرار می گیرند، از بزرگ و کوچک می آیند و داور را مورد هجمه خود قرار می دهند. بالاخره باید قبول کنیم شرایط روحی و روانی برای آنها مهم است. ممکن انجام صحبتهایی کاملا تمرکز آنها را زیر سوال ببرد، مثلا دقیقه 88 گل سالم زده می شود و داور چون تمرکز کافی ندارد به اشتباه گل را مردود اعلام می کند و از شانس بدش توپ برگشتی می رود و وارد درواره حریفش می شود. متاسفانه هرچه مسابقات رو به پایان می رود این فشارها هم بیشتر می شود.

وی در مورد راههای جلوگیری از این اتفاق عنوان کرد: به عقیده من یکی از مهمترین راههای جلوگیری از انتقادات بی مورد و ایجاد هجمه علیه داوران این است که کمیته داوران و دپارتمان داوری برای مسابقات مختلف چینش داوران را با حساسیت و درایت بالا انجام دهند و حتی بنده معتقدم که از داوری که برای مثلا فلان بازی در نظر گرفته اند بپرسند که از نظر روحی و روانی آمادگی قضاوت آن بازی را دارد یا خیر که اگر کسی تمرکز کافی برای انجام قضاوت یک بازی را نداشت، با نوع داوری خود، به خودش ضربه نزند.

فنایی در پایان گفت: اصولا کسی به کسی رحم نمی کند، به قیمتی باید ببریم، افرادی هستند که برای فوتبال این مملکت زحمت می کشند یا کشیدند، باید به آنها احترام بگذاریم، در حال حاضر داریم به دره می رسیم و وضعیت از این به بعد خطرناک می شود، از طرف دیگر بسیار متاسفم که از سفره پرپول این فوتبال چیزی نصیب جامعه داوری نمی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها